Românii vor ajunge să cheltuiască 2-3 mld. lei anual pe produse alternative la carne sau lactate până în 2035, arată estimările făcute de ZF pe baza datelor din piaţă şi un studiu al companiei de strategie Boston Consulting Group (BCG) şi Blue Horizon Corporation.
„Urmează să vedem o revoluţie pe segmentul produselor pe bază de plante. Studiile actuale arată că până în 2050 circa 30% din proteina necesară va lipsi, iar toată zona aceasta va fi acoperită de produse pe bază de plante“, spune Raul Ciurtin, proprietarul producătorului de conserve Prefera Foods.
În 2021, compania românească a lansat şi o serie de produse alternative la peşte, anticipând această revoluţie. Piaţa proteinelor alternative se află pe un trend ascendent de câţiva ani, dar avântul va accelera în următoarea perioadă în întreaga lume, mai ales pe pieţele din SUA şi Europa, deci inclusiv România.
Unul dintre marii jucători din industria FMCG de la nivel mondial, Nestle, a făcut la rândul său paşi în această direcţie, ba mai mult decât atât a adus produse vegetale în România, potrivit Mediafax.
Leszek Wacirz, manager Nestle România, spunea anul trecut că portofoliul companiei cuprinde pe lângă cafea, dulciuri şi hrană pentru animale şi burgeri vegetarieni, compania aducând pe plan local brandul Garden Gourmet.
În domeniu însă, pe lângă marii jucători, există multe afaceri la început de drum care mizează pe proteinele alternative pentru că văd o nişă în plin avânt. Şi retailerii au lansat propriile lor produse în acest segment, anticipând o creştere a cererii.