3 din 10 români din mediul urban consumă și dulciuri fără zahăr, conform unui studiu despre consumul produselor fără zahăr și cum a evoluat trendul de alimentație sănătoasă în pandemie realizat de agenția de studii de piață Izi și agenția de consultanță Noeland.
Studiul a fost realizat pe o populație digitalizată, reprezentativ urbană, pe un eșantion de respondenți cu vârste de peste 14 ani din toată România, cu o eroare de eșantionare de 3%.
Dintre consumatorii de dulciuri fără zahar, 38% dintre consumatori au între 15-24 de ani, iar alți 38% se încadrează în categoria de 25-34 de ani. Procentele scad ușor odată cu înaintarea în vârsta, astfel avem 32% pentru categoria 35-44 de ani și doar 23% la românii de peste 44 de ani.
În același timp, studiul ne arată că 35% dintre cei care au mâncat produse fără zahăr în ultimele 3 luni sunt necăsătoriți. Sunt mai numeroși și cei fără copii, aceștia reprezentând 52% din rândul celor care au optat pentru acest gen de produse.
Nivelul de educație este un alt criteriu care influențează preferința pentru alternativele fără zahăr. Din totalul popuției, cei cu educație medie și inferioară aleg mai rar alternative la zahar decât cei cu studii superioare (25% vs 34%).
De asemenea, există și diferențe de gen când vine vorba de consumul produselor fără zahăr. Remarcăm că dintre consumatori 54% sunt femei și 46% bărbați.
Consumul de produse fără zahăr mai este influențat, conform studiului, și de nivelul de calificare profesională. Astfel, doar 22% dintre gulerele albastre (respondenți cu meserii calificate ce presupun muncă fizică, manuală) consumă produse fără zahăr, față de gulerele albe (respondenți cu studii superioare și joburi care presupun o muncă de birou) care scorează un procent de 45%.