Noua camionetă F-150 Lightning de la Ford, un moment de cotitură pentru piața vehiculelor electrice
Ford a dezvăluit camioneta complet electrică F-150 Lightning, o autoutilitară cu un design familiar. Însă, modelul F-150 Lightning de bază se poate deplasa pe o distanță de peste 370 de kilometri doar cu bateria. Prețul de pornire este de 39.974 de dolari.
Versiunea cu rază extinsă poate ajunge la 480 de kilometri și costă în jur de 55.000 de dolari.
Acesta este un moment de cotitură în istoria vehiculelor electrice, cel puțin în SUA. Seria F de camionete de la Ford a fost printre cele mai bine vândute serii de vehicule din ultimii 40 de ani în Statele Unite. Cu alte cuvinte, avem de-a face acum cu o „camionetă electrică pentru mase”.
De fapt, odată cu implementarea rabaturilor federale și statale, prețul modelului de bază al camionetei electrice ar putea ajunge sub prețul omologului său pe combustie.
Camioneta electrică de la Ford este surprinzător de spațioasă
Camioneta F-150 Lightning intră pe o piață deja populară. Tesla promovează Cybertruck deja de ani buni, care este așteptat să apară cândva spre sfârșitul acestui an, asta dacă Tesla reușește să-și găsească propriul echilibru în toiul unei crize globale a cipurilor.
De asemenea, General Motors a prezentat modelul 2022 Hummer EV, o bestie de peste 4.000 de kilograme care are o baterie gigantică și capabilități impresionante.
Modelul F-150 Lightning de la Ford mai cuprinde și un interior cu un ecran de 15,5 inch în centrul bordului. Camioneta electrică este surprinzător de spațioasă și poate transporta o cantitate mare de unelte și cargo. Totodată, camioneta electrică de la Ford poate alimenta cu energie o locuință în caz de urgență, la fel cum poate și un vehicul Tesla conectat la Powerwall.
Investiții semnificative pentru infrastructura de alimentare și producția de vehicule electrice în SUA
Totuși, nu va fi totul chiar floare la ureche pentru Ford. În primul rând, infrastructura pentru alimentarea vehiculelor electrice din SUA, în special când vine vorba de vehicule electrice care nu sunt Tesla, are acoperire limitată în zonele rurale, chiar acolo unde publicul țintă al Ford locuiește.
Asta înseamnă că problema „anxietății razei de acoperire”, în fruntea listei de motive pentru care unii consumatori încă mai aleg motoare pe combustie, va continua să joace un rol, scrie Futurism.
Totuși, situația s-ar putea schimba în curând. Președintele Joe Biden a promis deja investiții semnificative astfel încât infrastructura de alimentare și producția de vehicule electrice în SUA să ajungă la nivelul care trebuie în 2021.
Cu alte cuvinte, țara va fi în curând pregătită pentru un model F-150 complet electric.
Vă mai recomandăm să citiți și:
Ford a patentat o tehnologie care ar permite afișarea reclamelor direct în bordul mașinii
Prima mașină complet electrică fabricată în România. Anunțul făcut de Ford
Analiză: Criza cipurilor poate duce la opriri de producție la uzinele Dacia și Ford
De când ar putea produce Ford maşini electrice la uzina din Craiova