Acord de 43 de miliarde de dolari. WarnerMedia fuzioneză cu Discovery
Compania de telecomunicații AT&T a anunțat o înțelegere pentru fuziunea unității sale de conținut WarnerMedia cu Discovery, deschizând calea pentru ca unul dintre cele mai mari studiouri de la Hollywood să concureze cu giganții media Netflix și Disney, relatează CNBC.
Acordul ar crea o nouă afacere, separată de AT&T, care ar putea fi evaluată la 150 miliarde dolari, inclusiv datorii.
Dacă este aprobat de autoritățile de reglementare, acordul anulează efectiv planul AT&T de a combina conținutul și distribuția într-o companie integrată vertical. Companiile au declarat că se așteaptă ca tranzacția să fie încheiată la mijlocul anului 2022.
AT&T a declarat că președintele și CEO-ul Discovery, David Zaslav, va conduce noua companie, care va avea un nou nume ce va fi anunțat în zilele următoare. Consiliul va fi format din 13 membri, șapte numiți inițial de AT&T, inclusiv președintele, iar Discovery va numi șase membri, inclusiv pe Zaslav.
„Este foarte interesant să combini astfel de mărci istorice”
„Este foarte interesant să combini astfel de mărci istorice, jurnalism de talie mondială și francize emblematice sub un singur acoperiș și să deblochezi atât de multă valoare și oportunitate”, a spus Zaslav, adăugând că activele AT&T și Discovery „sunt mai bune și mai valoroase împreună”.
AT&T deține CNN, HBO și Warner Bros. după ce a achiziționat Time Warner, redenumită în WarnerMedia. Canalele Discovery includ Animal Planet, TLC și Discovery Channel, potrivit Mediafax.
Zaslav a declarat că noua companie se va putea diferenția de serviciile de streaming de top precum Disney + și Netflix, oferind o combinație de știri și sport pe lângă divertisment, cum ar fi „Game of Thrones” și Harry Potter.
Cele două companii cheltuiesc deja 20 de miliarde de dolari pe an pentru conținut, plasându-se în același zonă cu Netflix, care cheltuie în prezent aproximativ 17 miliarde de dolari pe conținut pe an. Într-un interviu acordat luni CNBC, Zaslav a spus că are ca scop ca noua sa companie să ajungă la 400 de milioane de abonați în streaming în întreaga lume, în comparație cu cei 100 de milioane de abonați pe care îi au astăzi cele două companii separate.