Elevii din România, încărcaţi cu teme. Părinte: Învaţă singur acasă noţiuni ce nu i-au fost predate
Anunţul făcut recent de ministrul Educaţiei potrivit căruia elevii ar putea avea mai multe teme dacă se va decide scurtarea vacanţelor stârneşte revoltă printre părinţi. Eugenia Deaconu este mamă şi spune că ritmul de predare este deja galopant.
Copilul ei are multe teme şi trebuie să înveţe singur acasă noţiuni ce nu i-au fost predate în clasă.
„Nu toţi părinţii au capacitatea să facă acest proces cu copiii lor. Ai noştri copii nu vor integra conceptele, nu vor înţelege, nu vor face suficiente exerciţii la clasă şi în consecinţă nu se poate aştepta nimeni ca ei să facă mai multe teme”, spune Eugenia Deaconu, părinte.
Sorin Cîmpeanu afirmă că avem una din cele mai scurte perioade de cursuri şi cele mai lungi vacanţe, la fel ca în Bulgaria sau Turcia.
„Consecinţa e clară. Mai multă materie mai puţin stat în şcoală, rezultă mai multe teme pentru acasă. Eu nu susţin un volum mare al temelor pentru casă. Pe cale de consecinţă cred că este logic să susţin o durată mai mare a cursurilor”, a menţionat Sorin Cîmpeanu, ministrul Educaţiei.
Expert în educație: Sistemul educaţional scârţâie
Marian Ştas, expert în educaţie, consideră că sistemul educaţional scârţâie din toate încheieturile şi este nevoie de o calibrare corectă între volum şi conţintul temelor.
„Este esenţială exersarea cunoştinţelor însuşite prin rezolvarea unui număr corespunzător, necesar şi suficient de teme. E nevoie de o decizie raţională în ceea ce priveşte raportul între calitate şi cantitate. A face teme, ţine de ceea ce înseamnă buna însuşire şi reţinere şi utilizare a conceptelor pe care temele respective le acoperă”, a concluzionat Ştas.