Românii vor electronice smart, dar nu au bani ca să le cumpere
77% dintre români declară că sunt dispuși să aleagă electrocasnice smart, însă prețurile ridicate îi împiedică să le cumpere, se arată în studiul Reveal Marketing Research despre comportamentul de achiziție al românilor privind categoria electrocasnicelor.
Studiul a arătat că 77% dintre români ar cumpăra electrocasnice smart, însă prețurile ridicate sunt o barieră în decizia de cumpărare. Majoritatea consumatorilor (79%) aleg electrocasnice în funcție de preț, în timp ce performanța este pe locul al doilea ca importanță. În schimb, românii sunt dispuși să aleagă branduri premium pentru electrocasnice precum mașina de spălat rufe, TV sau espressor de cafea.
Deși peste jumătate dintre români declară că aleg în funcție de performanță, doar 19% spun că ar achiziționa brandurile mai scumpe și consideră că merită să investească în calitatea ridicată a produselor. Mașina de spălat (rufe) (32%), televizorul (33%) și espressor de cafea (25%) sunt principalele electrocasnice pentru care respondenții ar fi dispuși să plătească mai mult pentru a se bucura de o calitate mai bună.
Prețul este principalul criteriu de alegere a electrocasnicelor
Mai mult de jumătate dintre români (53%) declară că ar alege branduri cu prețuri de mijloc, considerând că este important să găsească un echilibru între preț și calitate. Consumatorii caută astfel de mărci, în special pentru produse precum: aspiratoare (64%), aragazuri (60%), frigidere (60%), cuptoare cu microunde (60%) sau blendere (59%). Această tendință se reflectă și în criteriile cele mai relevante în decizia de cumpărare a românilor.
Potrivit Reveal Marketing Research, 79% dintre români afirmă că prețul este principalul criteriu de alegere a electrocasnicelor. Performanța se află pe locul al doilea ca importanță, fiind menționată de către 61% dintre respondenți, potrivit Mediafax.
Doar 15% dintre respondenți declară că ar opta pentru mărci mai ieftine
Doar 15% dintre respondenți declară că ar opta pentru mărci mai ieftine și nu consideră că merită să investești foarte mult în aceste produse. Mixerul (22%), foehnul (22%), fierul de calcat (20%) sau hota (17%) sunt produse pentru care românii ar sacrifica o calitate ridicată pentru a putea plăti un preț mai mic.
Pe lângă preț și performanță, în decizia de achiziție contează și consumul de energie a electrocasnicelor, aspect menționat de către 50% dintre români. Tocmai de aceea, cei mai mulți dintre consumatori (77%) declară chiar că ar fi dispuși să investească în electrocasnice smart, dintre care 62% ar face acest lucru pentru a-și reduce costurile de energie electrică. 48% dintre respondenți sunt de părere că aceste dispozitive sunt mai eficiente decât cele convenționale.
Cu toate acestea, ceea ce i-ar opri pe români să cumpere electrocasnice smart ar fi prețul ridicat al acestora, motiv menționat de către 78%. Doar 12% dintre români consideră că nu sunt utile, iar un procent de doar 10% este de părere ca sunt greu de folosit.