95% din consumatorii din mediul urban consumă carne cel puțin o dată pe săptămâna si doar 1% declară ca nu consuma niciodată carne, iar 39% dintre ei si-au redus consumul in ultimele 12 luni, arată un studiu Nielsen.
Pandemia C-19 a declanșat numeroase schimbări, printre care și o migrație a obiceiurilor de consum către ecosistemul casei. În vara anului trecut, 77% dintre românii din mediul urban ne declarau într-un alt studiu (Impactul Covid asupra consumatorilor români) că intenționează să gătească mai mult, că formă de adaptare la situația economică vulnerabilizata de pandemie. Tot atunci era evidențiat un apetit ridicat către produse de origine românească (79%), în special în categoria mâncare.
Cum stau lucrurile acum în categoria carne proaspătă și procesată, după acest an pandemic? La studiul NielsenIQ “Consumatorul român de carne și mezeluri” au răspuns 1000 de români din mediul urban, cu vârstă cuprinsă între 18-59 de ani.
92% dintre consumatorii de carne consumă carne de două ori pe săptămână, cel puțin. Cu toate acestea, nu sunt puțini nici cei care susțin că și-au redus consumul de carne în ultimul an (39%).
“Dacă ne uităm în meniul consumat în ultimele 4 săptămâni, descoperim că tinerii de până în 24 de ani consumă în măsură mai mare decât celelalte categorii de vârstă mezeluri vegetale sau înlocuitori de carne – și asta nu ca opțiune pentru a posti. Este posibil că acest lucru să ne semnalizeze un trend pe care producătorii de carne l-ar putea capitaliza pentru a nu pierde legătura, pe termen mediu și lung, cu acești potențiali consumatori”, declară Vasi Dragomir, Consumer & Shopper Insights Leader, NielsenIQ România
Și pentru că se apropie Postul Paștelui, tot din studiu aflăm că 36% dintre respondenți susțin că țin post din când în când, iar 61% dintre aceștia au în vedere produse din carne vegetală pentru perioadele de post..
9 din 10 români cumpără carne cel puțin o dată pe săptămâna. Tinerii cumpără carne cu o frecvența mai mare comparativ cu cei mai în vârstă. La cea mai recentă achiziție, 87 % dintre cumpărătorii de carne declara că au cumpărat carne neprocesată în timp ce 36% au au optat pentru mezeluri. Diferența dintre cele două categorii de carne este mai vizibilă în rândul celor mai în vârstă (45-59 de ani). 91% dintre aceștia au optat pentru carne neprocesată la ultima cumpărătură, pe când doar 33% pentru mezeluri.
Preferințele față de tipul de carne variază tot în funcție de vârstă. Există o probabilitate mai mare ca cei tineri să cumpere carne din pui (79% dintre cumpărătorii de 18- 24 de ani) în timp ce categoria celor mai în vârstă să aleagă mai des carne de porc (72% dintre cumpărătorii de 45-59 de ani), potrivit Mediafax.
În ceea ce privește capacitatea de a influența alegerea magazinului, carnea neprocesată este în top, 67% dintre cumpărători spunând că acest tip de carne a contat cel mai mult pentru alegerea magazinului unde să meargă la cumpărături. Carnea gătită în casă este consumată cel mai des (75%) și pare că ocupă un loc central în meniul zilnic al românilor. Originea locală inspiră calitate ridicată în categoria “food”, în general, și în legătură cu carnea în special.
Studiul s-a desfășurat online, în perioada octombrie- noiembrie 2020. Eșantionul cuprinde 1000 de respondenți, utilizatori de internet, din mediul urban.