Hyundai recheamă 82.000 de mașini. Este una dintre cele mai costisitoare acțiuni din istorie
Hyundai va rechema 82.000 de mașini electrice la nivel global pentru a le înlocui bateriile, după 15 incendii rapoartate la autovehicule.
În ciuda numărului de mașini implicate, acțiunea Hyundai este una dintre cele mai scumpe din istorie, indicând modul în care defecțiunile mașinilor electrice ar putea genera costuri pentru producătorii de automobile, cel puțin în viitorul apropiat. Rechemarea va costa Hyundai 900 de milioane de dolari. Costul mediu este de 11.000 de dolari pentru o mașină, o valoare astronomică pentru o rechemare.
Înlocuirea unei baterii este o măsură extremă, care necesită la fel de multă muncă și cheltuieli ca în cazul înlocuirii motorului unei mașini tradiționale. Foarte puține rechemări de mașini pe benzină necesită înlocuirea unui întreg motor. Una dintre puținele excepții a fost rechemarea în 2014 a 785 de mașini sport Porsche 911 GT3. Porsche nu a precizat costul rechemării, dar cu siguranță a fost mai scump pentru un vehicul decât rechemarea Hyundai.
Costul total al rechemărilor poate depăși cu ușurință cei 900 de milioane de dolari
Cu toate acestea, o rechemare care costă mai mult de 11.000 de dolari pe vehicul este extrem de rară.
Deoarece există pe piață atât de multe mașini pe benzină decât vehiculele electrice, costul total al rechemărilor poate depăși cu ușurință cei 900 de milioane de dolari din cazul Hyundai, potrivit Mediafax.
De exemplu, General Motors a cheltuit 1,2 miliarde de dolari pentru înlocuirea airbagurilor Takata, dar rechemarea a acoperit 7 milioane de vehicule, ceea ce înseamnă mai puțin de 200 de dolari pe vehicul.
Cât de scumpe sunt bateriile în raport cu costul întregii mașini
Costul mediu al unei rechemări auto în ultimii 10 ani a fost de aproximativ 500 de dolari pe vehicul, potrivit Mike Held, director în practica auto și industrială la AlixPartners, o firmă de consultanță globală.
Costul rechemării Hyundai este un alt indiciu al cât de scumpe sunt bateriile în raport cu costul întregii mașini.
Nimeni nu a fost rănit în incendiile care au afectat mașinile Hyundai, pentru că multe au avut loc după ce mașinile au fost oprite. Hyundai a declarat că o investigație asupra incendiilor a arătat că bateriile defecte fabricate de LG ar putea face scurtcircuit. Rechemarea include 27.000 de vehicule din Coreea și 55.000 din alte părți ale lumii.