În timpul școlii online, cei mai mulți copii s-au confruntat cu probleme de concentrare și anxietate, iar cea mai mare frică a fost să nu piardă pe cineva drag. Acum, elevii susțin că au emoții legate de teste și teze, iar unii se tem de posibilitatea de a nu fi înțeles bine materia.
Asociația Proacta EDU a aplicat în perioada 3-15 februarie 2021 un chestionar online, în rândul a 930 de elevi din clasele V-IX, privind emoțiile pe care le-au avut în timpul școlii online, dar și nevoile psihologice, precum și modul în care se raportează în această perioadă de tranziție.
Potrivit rezultatelor acestui chestionar, 53% dintre elevi s-au plâns de probleme de concentrare, iar peste 19% de anxietate.
37% dintre respondenți spun că le-au lipsit cel mai mult prietenii, iar 30,1% interacțiunea fizică din timpul școlii.
Aproape 40% dintre elevi spun că cea mai mare frică în această perioadă a fost aceea de a nu pierde pe cineva drag, iar peste 25% s-au temut că vor claca în fața emoțiilor puternice.
Mai bine de jumătate dintre elevii care au completat chestionarul online spun că au primit suport din partea familiei, 30% au cerut sprijin prietenilor, iar peste 8% nu au avut la cine să apeleze.
În ceea ce privește revenirea în sălile de clasă, elevii susțin că au emoții legate de teste și teze. De asemenea, unii dintre ei se tem de posibilitatea de a nu fi înțeles bine materia predată în sistem online.
În acest context, Asociația Proacta EDU lansează campania „Ne revenim la școală”, de conștientizare a nevoilor elevilor, în acest proces al tranziției de la online la sala de clasă. Astfel, suportul psihologilor și psihoterapeuților este pus la dispoziția școlilor, potrivit Mediafax.
Este modul nostru de a ne implica activ ca răspuns la nevoile mediului școlar, într-o perioadă în care se pune o mare presiune asupra lui. După proiectele desfășurate de asociația noastră în perioada stării de urgență și nu numai, campania de acum, dacă vreți, este un răspuns rapid, la nevoi clare, arătate de chestionarul online aplicat. Procentul care mi-a atras atenția, în mod deosebit, a fost acela de peste 8% dintre copii care nu au avut la cine apela, deși au avut nevoie. Cred că de aici trebuie să pornim – cu educarea copiilor noștri să ceară ajutor atunci când au nevoie, să știe că există zone sigure, unde ei pot primi suport. Cred că e un moment în care trebuie să ne facem utili cu toții, cu resursele pe care le avem, pentru a fi mai aproape de școală, de familie, de nevoile copilului/adolescentului”, a declarat Nicoleta Larisa Albert, președinte Asociației.