Minecraft, DIY și Donald Trump au fost în topul căutărilor online făcute de copii în vacanța de iarnă, potrivit unui studiu realizat de Karpersky.
Potrivit unui comunicat al companiei, anul acesta, copiii au avut o vacanță de iarnă neobișnuită, fără festivaluri și târguri de stradă și de multe ori chiar și fără vizite la rudele mai în vârstă. Raportul întocmit cuprinde analiza listelor anonimizate de căutări ale utilizatorilor Kaspersky Safe Kids în perioada 20 decembrie – 10 ianuarie, cu scopul de a descoperi care sunt activitățile pe care le aleg copiii pentru a compensa lipsa jocului în aer liber.
Datele acoperă cererile prin Bing, Google, Mail.ru, Yahoo!, Yandex și YouTube, atât pe dispozitive mobile, cât și pe desktop-uri.
Astfel, cele mai populare solicitări au fost asociate cu YouTube (21%), jocuri (15%), traducători de limbi străine (11%), platforme de comunicare (10%) și muzică (9%).
Pe YouTube, cei mai mulți copii au căutat jocuri video (37%), canalele anumitor gameri și canale care acoperă jocuri specifice, precum Minecraft. Celelalte jocuri cele mai solicitate pe YouTube au fost Among Us, Brawl Stars și Gacha Life.
A doua cea mai importantă categorie de căutare (21%) de pe YouTube a fost legată de anumiți bloggeri sau canale specifice. De exemplu, subiectul DIY a devenit destul de popular în rândul copiilor, dovadă fiind topul primelor trei solicitări de canale: 5-Minute Crafts, 123 GO! și Troom Troom.
Al treilea cel mai popular subiect de căutare pe YouTube a fost muzica. Cei mai populari muzicieni au fost trupele de K-pop BlackPink și BTS, cântăreții Ariana Grande și Billie Eilish, și rapperul Travis Scott. Cele mai populare melodii au fost „Baby Shark”, „Dance Monkey” și „Savage Love”.
Pe lângă muzicieni și bloggeri, copiii au căutat și alte personalități celebre. Al 45-lea președinte american Donald Trump a fost în topul căutărilor copiilor, înaintea altor vedete cum ar fi actrița Emma Watson sau antreprenorul Elon Musk, potrivit Mediafax.
Conform Karpersky, un alt interes puternic în această iarnă a fost TikTok, care a înregistrat 800 de milioane de utilizatori activi lunar în peste 150 de țări. În această vacanță de iarnă, copiii au căutat „TikTok mashup”, anumiți TikTokers și „cum să schimbi modurile restricționate pe TikTok”. În plus, cea mai populară provocare a fost „încercă să nu râzi”.
„Popularitatea DIY arată faptul că majoritatea copiilor încă adoră lucrurile făcute manual, iar pasiunea pentru Gacha Life poate facilita capacitatatea de a povesti și abilitățile de a crea desene animate. TikTok îi inspiră pe copii să filmeze videoclipuri creative, în timp ce vedetele pop coreene predau mișcări de dans prin videoclipurile lor. Astăzi, copiii care nici măcar nu cunosc o lume fără jocuri video, YouTube și aplicații de mesagerie arată că știu să se distreze indiferent de pandemie. Noi, ca adulți, ar trebui să învățăm de la ei”, a declarat Anna Larkina, expert în analiza conținutului web la Kaspersky.