Bateria ieftină și care se încarcă rapid, pentru mașinile electrice, ar putea rezolva problema autonomiei vehiculelor
Problema autonomiei vehiculelor și frica șoferilor de a rămâne fără curent înainte de a putea reîncărca un vehicul electric, ar putea deveni doar niște amintiri, potrivit unei echipe de ingineri din Penn State. Aceștia au creat bateria ieftină și care se încarcă rapid, pentru mașinile electrice. Este construită din litiu și fosfat de fier, oferind o autonomie de 402 kilometri. În plus, se încarcă în doar 10 minute.
„Am dezvoltat o baterie destul de inteligentă pentru vehiculele electrice de pe piață. Oferă o paritate de cumpărare comparabilă cu vehiculele cu motor cu combustie. Elimină problema autonomiei și este accesibilă”, a declarat Chao-Yang Wang. El este profesor de inginerie chimică și profesor de știință și inginerie a materialelor, dar și director al Centrului pentru motoare electrochimice din Penn State, SUA, informează Tech Xplore.
Cercetătorii spun, de asemenea, că bateria ar trebui să aibă o durată de funcționare care să acopere un total de 3.218.688 de kilometri. Aceștia au anunțat, în publicația Nature Energy, că durata de viață și reîncărcarea rapidă a acestei baterii este dată de capacitatea bateriei de a se încălzi rapid până la 60 de grade Celsius, pentru încărcare și descărcare, și apoi răcire atunci când bateria nu funcționează.
Cum funcționează bateria ieftină și care se încarcă rapid, creată de cercetători pentru vehiculele electrice
„Încărcarea foarte rapidă ne permite să reducem dimensiunea bateriei fără a provoca probleme legate de autonomie”, a spus Wang. Bateria utilizează o metodă de autoîncălzire dezvoltată anterior în centrul lui Wang. Bateria folosește o folie subțire de nichel cu un capăt atașat la terminalul negativ. Celălalt capăt se extinde în afara celulei pentru a crea un al treilea terminal.
Odată ce electronii încep să circule, acesta încălzește rapid folia de nichel prin încălzire prin rezistență. Are același efect și asupra interiorului bateriei. Odată ce temperatura internă a bateriei este de 60 de grade Celsius, comutatorul se deschide și bateria este pregătită pentru încărcare sau descărcare rapidă.
Vă recomandăm să citiți și:
Cât costă întreținerea unei mașini electrice?
Bateriile revoluţionare care vor putea alimenta cu energie întreaga lume – VIDEO