Ikea renunță la ediția tipărită a catalogului său emblematic, după 70 de ani
Ikea a anunțat că va opri, după 70 de ani de existență, tipărirea catalogului său tradițional, una dintre cele mai mari publicații anuale din lume, relatează BBC.
Compania a spus că „mai puțini oameni” citeau catalogul tipărit, pe măsură ce clienții treceau la alternativele digitale pentru a face cumpărături.
Publicația a atins un maxim în 2016, când au fost distribuite aproximativ 200 de milioane de exemplare în peste 50 de piețe. Ultima ediție care va fi tipărită este versiunea 2021, cu 40 de milioane de exemplare.
Prima ediție a catalogului a fost realizată de însuși fondatorul Ikea, Ingvar Kamprad, în 1951.
O publicație care aduce o mulțime de emoții, amintiri și bucurie
„Atât pentru clienți, cât și pentru colegi, catalogul Ikea este o publicație care aduce o mulțime de emoții, amintiri și bucurie. De 70 de ani a fost unul dintre cele mai unice și mai iconice produse ale noastre”, a spus Konrad Gruss, director general la Inter Ikea Systems.
Compania a crescut deja investițiile digitale, a spus Gruss, pe măsură ce consumul media și comportamentul clienților se schimbă. Ikea a declarat că vânzările online au crescut cu 45% la nivel mondial anul trecut, potrivit Mediafax.
Ikea va deschide zeci de noi magazine
Compania – care are 445 de magazine – a anunțat în octombrie că intenționează să deschidă zeci de noi magazine, inclusiv în Marea Britanie. Compania lucrează la o publicație tipărită mai mică despre mobilierul de casă, care va fi disponibilă în magazine anul viitor.