100 de ani de la înființarea CFRNA, compania aeriană franco-română, este celebrată prin lansarea ediției limitate Tissot Heritage Navigator “Săgeata Orientului”, anunță un comunicat.
În urmă cu aproape un secol, societatea a dat în funcționare prima linie aeriană transcontinentală din lume destinată transportului comercial de marfă, poștă și pasageri între Paris și Constantinopol, cu escale în Strasbourg, Praga, Viena, Budapesta, Belgrad și București.
În amintirea acestor pionieri ai aviației comerciale, Albini Prassa lansează în premieră Tissot Heritage Navigator „Săgeata Orientului”, primul ceas care include Bucureștiul pe cadranul celor 24 de fusuri orare.
„Săgeata Orientului” este un ceas produs în ediție limitată, ce include doar 444 de exemplare, fiecare dintre ele fiind numerotate individual de la 1 la 444. Cifra 444 reprezintă distanța medie pe calea aerului dintre Băneasa și San Stefano – aeroportul orașului Istanbul în acea perioadă, și, totodată, și distanță dintre aeroportul Pancevo, din Belgrad, și cel din Băneasa.
Ceasul are un design clasic, atemporal, fiind însoțit de un certificat de cronometrie COSC. Este livrat într-o cutie specială de colecție, care conține, o curea de schimb suplimentară, o poșetă de călătorie din piele, o lupă de ceasornicar, un certificat de ediție limitată și un șervețel din microfibră pentru întreținerea ceasului.
Pentru a completa această ediție limitată, ceasul vine însoțit de un cadou special: cartea „Săgeata Orientului – Pionierii Cerului”care prezintă istoria Companiei Franco-Română de Navigație Aeriană.
Istoricul Dumitru Lăcătușu mărturisește:
Povestea Companiei Franco-Română de Navigație Aeriană (CFRNA) este un episod extraordinar din istoria aviației române și franceze. Este o poveste despre curaj, despre îndrăzneală, despre viziune dar și despre ce putem realiza atunci când interesele se aliniază, culturile colaborează, iar piloți și oficiali francezi își dau mâna cu oameni de afaceri și oameni de stat români. E un capitol memorabil și realmente inspirațional al istoriei antreprenoriatului românesc, adesea trecut cu vederea, și asupra căruia poate tocmai din acest motiv mi-a făcut o extraordinar de mare plăcere să-mi îndrept atenția.”
Compania Franco-Română de Navigație Aeriană a luat naștere la 23 aprilie 1920, dintr-o inițiativă coroborată a lui Aristide Blank, influent om de afaceri român și moștenitor al imperiului financiar Marmorosch-Blank, a contelui Pierre Claret de Fleurieu, un tânăr aviator și erou francez de război, a marelui diplomat român Nicolae Titulescu, și a generalului francez Maurice Duval. Compania și-a trecut în palmares câteva reușite care au scris istorie, cum ar fi primul zbor de noapte intern și comercial din Franța și primul zbor de noapte internațional și comercial între Belgrad și București. A fost, totodată, și prima linie aeriană transcontinentală din lume, destinată transportului comercial de marfă, poștă și pasageri.
În 1925 compania și-a schimbat numele în Compania Internațională de Navigație Aeriană, pentru ca, în 1933, să fie una dintre companiile care s-au aflat la originea înființării Air France. Compania franco-română a influențat industria și istoria aeronautică din România, începând chiar cu geneza societăților comerciale aeriene române care au apărut ulterior (SARTA, LARES, TARS și TAROM).