Aproape două treimi dintre părinți evaluează învățământul online ca fiind sub așteptările lor. Este unul dintre rezultatele obținute de agenția de cercetare de piață Wisemetry Research care a realizat un studiu în contextul măsurilor impuse în timpul epidemiei de Covid-19.
Studiul a fost realizat în perioada 30 octombrie – 4 noiembrie de agenția de cercetare de piață Wisemetry Research. Cercetarea a abordat subiecte precum organizarea telemuncii, îngrijirea și educația copiilor și dezechilibrul de gen în munca domestică, mecanisme adoptate de oameni pentru a face față izolării, obiceiuri pe care oamenii doresc să le adopte sau păstreze în următoarele 12 luni.
Astfel s-a aflat că 76% dintre părinții care au copii cu vârsta între 7 și 17 ani sunt îngrijorați de efectul negativ pe care folosirea îndelungată a electronicelor l-ar putea avea asupra copiilor. De asemenea, a reieșit faptul că femeile se implică mai mult decât bărbații în îngrijirea și educația copiilor.
49% dintre respondenții care au copii cu vârsta mai mică de 18 ani declară că cei doi părinți se implică în mod egal în îngrijirea și educația acestora, iar 46% spun că mama copiilor este cea care se implică mai mult. Doar 5% sunt de părere că tatăl își dedică mai mult timp îngrijirii și supravegherii copiilor.
Aproape două treimi dintre părinți evaluează sistemul online prin care copilul lor învață ca fiind sub așteptările lor 34% dintre părinții care au copii de vârstă școlară consideră metoda online este sub așteptările lor, în timp ce 26% apreciază că este mult sub așteptările lor. Doar 16% sunt de părere că sistemul online de predare este puțin sau mult peste ceea ce anticipau.
Mai mult de jumătate dintre părinții intervievați spun că perioada din zi în care copilul lor învață online este foarte stresantă pentru ei, iar femeile se regăsesc în mai mare măsură în această afirmație decât bărbații.
Întrebați de ce ar avea nevoie pentru a le ușura efortul depus pentru educația creșterea copilului lor, cei mai mulți părinți (peste 40%) au declarat că ar dori ca școlile să fie deschise și în situații de criză.