Discursul narativ despre pandemie susţinut de guvernul chinez şi „spiritul de luptă” al ţării, ca răspuns faţă de aceasta, vor fi adăugate în programa şcolară, relatează The Guardian.
Subiectul despre pandemie va fi adăugat la clasele din şcoală primară şi gimnazială la: biologie, educaţie fizică, istorie şi literatură şi va „ajuta elevii să înţeleagă că partidul şi statul pun întotdeauna viaţa şi siguranţa oamenilor săi pe primul loc”, a declarat ministerul miercuri.
„Elevii vor afla despre cifrele şi măsurile cheie care au fost luate în timpul eforturilor de prevenire şi control al epidemiei. Ei vor învăţa să încurajeze conştientizarea şi devotamentul publicului, să îmbogăţească cunoştinţele despre avantajele sistemului socialist cu caracteristici chineze”, a spus ministerul.
În timp ce exista o nemulţumire internă asupra răspunsului ţării faţă de coronavirus, în special încercările timpurii de a acoperi focarul şi de a reduce la tăcere lucrătorii din domeniul sănătăţii care au încercat să vorbească, guvernul şi-a prezentat eforturile ca fiind extrem de reuşite. În iunie, el a lansat un raport care lăuda propriul succes şi a negat că ar exista vreo acoperire.
Ţara a eliminat în mare măsură virusul, iar focarele sporadice – cel mai recent în regiunea Xinjiang – sunt blocate rapid cu măsuri de carantină locală şi testări masive, potrivit Mediafax. Dar există îngrijorări cu privire la apropierea iernii, iar Comisia Naţională de Dezvoltare şi Reformă a Chinei a cerut guvernelor locale să „ghideze familiile” să ia măsuri în pregătirea sezonului rece în care epidemia de COVID-19 s-ar putea suprapune peste gripa sezonieră.
Mişcarea doreşte sa impună discursul narativ susţinut de partid cu privire la pandemie şi „răspunsul de succes” al Chinei la aceasta.