Ce spun psihologii despre impactul orelor online: Cei mici nu pot să fie atenţi mai mult de 30 de minute
Psihologul Mihaela Dinu de la organizația „Salvaţi Copiii” recomandă ca orele pentru elevii din clasele primare să nu fie mai lungi de 30 de minute, cu pauze de 10 sau chiar 15 minute.
Andrei Ţucan are zece ani. Este în clasa a III-a şi recunoaşte că abia mai face faţă orelor online.
„Uneori uit ce trebuie să scriu”
„Acasă nu pot, deloc! Când sunt la mami la muncă reuşesc mai bine să mă concentrez, dar nici chiar aşa de bine pentru că am un coleg care mereu îşi lasă microfonul pornit. Intru online, îmi ia vreo 5 minute să-mi găsesc doar caietele. Uneori uit ce trebuie să scriu. Când mor de foame, atunci îmi închid camera şi mă duc în bucătărie să-mi iau ceva de mâncare. Sau mă mai duc în dormitor când nu mai am baterie la telefon”, povesteşte Andrei.
Psihologii spun că părinții nu trebuie să își facă griji dacă văd că micuții se ridică de la laptop în mijlocul orei online, potrivit Mediafax.
Puterea de concentrare scade
„Aş propune ca pentru clasele I-IV să nu fie perioade mai lungi de 30 de minute, fără pauză de 10 minute, chiar un sfert de oră. Pauza însemnând să se ridice din faţa ecranului, să privească pe geam, să bea o gură de apă, să se mişte prin casă. Dacă vorbim de copiii mai mari, din ciclul liceal, atunci pot fi 50 de minute de activitate. Având în vedere că ecranul în această perioadă nu mai are doar funcţia aceea ludică, ci începe să capete din funcţia cognitivă, cea de învăţare, atunci puterea de concentrare scade”, spune Mihaela Dinu, psiholog la organizația „Salvaţi Copiii”.
Tocmai ca elevii să dea randament la școala online, reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Bucureşti recomandă ca orele să fie mai scurte.