O clădire istorică din Shanghai, salvată de la demolare, după ce a fost „plimbată” pe roți într-un loc nou

28 10. 2020, 09:18

O clădire din China tocmai a fost mutată cu adevărat din loc. Potrivit televiziunii de stat CCTV, China a ridicat recent și a mutat o clădire istorică de 7.600 de tone din Shanghai într-un loc nou.

Tehnicienii au „plimbat” clădirea pe o distanță de peste 60 de metri, „plimbare” pentru care picioare robotice speciale au trebuit să fie folosite.

Clădirea a fost în trecut Școala Primară Lagena, fiind construită în 1935. Potrivit jurnaliștilor de la Reuters, clădirea a fost transformată mai apoi într-o școală generală, fiind folosită până în 2018.

GALERIE FOTO

Tehnicienii nu au dorit să strice sau să distrugă clădirea istorică. Așa că au reușit să o „plimbe” la propriu în cealaltă parte a orașului.

Clădirea istorică a fost salvată de la demolare

În încercarea de a evita orice stricăciuni, lucrătorii de la o companie de construcție au echipat clădirea cu 198 de dispozitive robotice care arată ca niște picioare.

Din cauza lucrărilor de construcție din apropiere, clădirea ar fi trebuit să fie demolată. Însă, din fericire pentru clădire, aceasta a putut fi dusă pe roți într-un loc nou. Picioarele robotice de sub clădire au avot roți montate pentru a permite deplasarea cu ușurință.

Clădirea are cinci etaje, iar momentan a rămas la noua sa destinație, acolo unde a ajuns la data de 15 octombrie. Potrivit CCTV, clădirea va fi renovată și va rămâne, cel puțin pentru moment, în noua zonă, scrie WioNews.

Una dintre premierele regimului comunist din România

Totuși, astfel de performanțe au fost realizate și în România, la începutul anilor 1980.

Lucrările de modernizare a şoselei Ştefan cel Mare, ce au durat între anii 1978-1982 şi au vizat lărgirea străzii la patru benzi de circulaţie pe sens, dintre care una pentru tramvaie, tocmai se încheiau. Însă, trei blocuri între străzile Tunari şi Aurel Vlaicu ieşeau din alinierea generală cu o distanţă variind între 8 şi 14 metri, ceea ce făcea ca întreaga circulaţie rutieră şi pietonală să fie mult îngreunată.

În cele din urmă, după o analiză îndelungată ce a luat în calcul și demolarea blocurilor, s-a decis translaţia clădirilor pe distanţe variind între 8 şi 14 m. De altfel, translaţia blocurilor s-a dovedit a fi şi cea mai ieftină soluţie, deoarece aceasta reprezenta între 28 şi 32% din valoarea de demolare şi refacere a unor construcţii asemănătoare, durata lucrărilor de translaţie de 4-5 luni fiind mult inferioară celei de refacere a unui bloc nou (cca. 8-9 luni), rezultând şi importante economii de materiale, după cum a povesit în cartea „Translaţia construcţiilor”, Eugeniu Iordăchescu, supranumit şi „inginerul care a mutat biserici”.

Vă mai recomandăm să citiți și:

Cum s-a mutat pe roţi, din ordinul lui Ceauşescu, primul bloc cu tot cu locatari în el. Avea 3.100 de tone şi ”ieşea din aliniere” – VIDEO

Cei mai înalți zgârie-nori din lume vor fi ridicați în Singapore, deși sunt construiți în Malaezia

Un palat aztec a fost descoperit sub o clădire istorică din Ciudad de México

O clădire banală de birouri, de lângă o cârciumă din Londra, a fost sediul secret al unei agenţii de spionaj