Câți dintre români aruncă mâncarea neconsumată, deși cheltuie o mare parte din venituri pe alimente
Trei din patru români aruncă mâncarea neconsumată. Românii cheltuie între 30% și 40% din venituri pe alimente, față de media de 10% din Uniunea Europeană, iar între 33% și 50% din mâncarea cumpărată ajunge să fie aruncată.
De Ziua Națională a Alimentației și a Combaterii Risipei Alimentare, LifeBox atrage atenția asupra fenomenului risipei alimentare, cu impact pe termen lung asupra societății.
„Ce faci cu mâncarea care îți rămâne în frigider?”
Potrivit datelor din ghidul companiei pentru alegerea optimă a meniului, trei din patru respondenți la întrebarea: „Ce faci cu mâncarea care îți rămâne în frigider, neconsumată?” au menționat că o aruncă, un obicei de consum tot mai întâlnit în special în mediile urbane, în timp ce un sfert dintre aceștia spun că au grijă să o consume integral sau să o doneze.
Conform unui raport al Comisiei Europene, românii cheltuie între 30% și 40% din venituri pe alimente, comparativ cu media de circa 10% în Uniunea Europeană.
50% din totalul risipei alimentare este produs de consumatorii individuali din orașe
De asemenea, între 33% și 50% din mâncarea pe care o cumpărăm ajunge să fie aruncată. Până la 50% din totalul risipei alimentare este produs de consumatorii individuali din orașe, potrivit aceleiași surse, scrie Mediafax.
„Conștientizarea acestui obicei de consum este unul foarte important pentru societate și am văzut încă de la începutul activității noastre o mare oportunitate de a ne implica în reducerea risipei alimentare. Prin crearea unui sistem în care clienții noștri își comandă mesele în avans, în medie pe șapte zile, putem să ne aprovizionăm exact cu ceea ce avem nevoie de la furnizorii noștri și, la rândul lor, clienții consumă exact cât au nevoie, fără a mai arunca mâncarea. Rezultatul a fost o reducere semnificativă a deșeurilor alimentare din lanțul de aprovizionare, în special comparativ cu bucătăriile restaurantelor clasice, precum și reducerea risipei în cazul clienților noștri și, nu în ultimul rând, educarea lor în acest sens”, au declarat cofondatorii LifeBox.