Cercetătorii explică faptul că această formă de „reciclare” duce la emiterea în atmosferă a unei cantități suplimentare de carbon.
Eliminarea deșeurilor de plastic are un impact semnificativ asupra problemelor legate de poluare și schimbările climatice. Potrivit experților, una dintre cele mai mari probleme ale industriei plasticului este legată de prezentați ca soluție salvatoare, cunoscută sub numele de greenwashing sau luciul verde. Aceasta este o practică de marketing care își propune să convingă publicul că produsele, obiectivele și politicile unei companii sunt ecologice și benefice pentru mediul înconjurător, notează The Science Times.
Parlamentul Uniunii Europene a votat pentru reducerea a 60% din emisiile de carbon până în 2030, un pas mai aproape de atingerea neutralității carbonului până în anul 2050. Un raport politic recent al Zero Waste Europe raportează problema „combustibililor de carbon reciclați”. Acești combustibili sunt rezultatul transformării materialelor plastice înapoi în forma lor fosilă. Cu toate acestea, plasticele reprocesate eliberează o cantitate de carbon suplimentară în atmosferă și înrăutățește efectele încălzirii globale.
Janek Vähk de la Zero Waste Europe a declarat că etichetarea combustibilului din plastic ca fiind cu conținut scăzut de carbon este o „piatră de temelie pentru spălarea verde a dioxidului de carbon provenit din petrolul și gazele din surse fosile”. Prin urmare, acesta explică faptul că trebuie să existe noi linii directoare pentru întregul ciclu de viață al combustibililor fosili transformați în materiale plastice, care sunt apoi arși înapoi în formă fosilă. „Carbonul încorporat în materialele plastice trebuie urmărit de la extracția carbonului până la emisia acestuia în atmosferă”, a spus Vähk.
Combustibilul din plastic este o formă rafinată de petrol și gaze fosile, a explicat Ana Šerdoner de la Fundația Bellona, o organizație non-profit care abordează schimbările climatice și dezvoltă soluții durabile. Combustibilii fosili arși pentru energie „nici măcar nu sunt aproape de a avea un conținut scăzut de carbon”, a adăugat aceasta.
Greenwashing, este un termen propus de către ecologistul Jay Weserveld anii 1980 pentru descrie strategia de marketing a brandurilor, care susțin că au practici de sustenabilitate. Resursele companiei sunt folosite în creșterea publicității de care au parte metode lor aparent ecologice și mai puțin în minimizarea amprentelor de carbon în mod practic.
Cercetătorii au creat o super-enzimă care descompune sticlele de plastic de șase ori mai repede
Particule de plastic descoperite, în premieră, în organele umane
Crustaceele mărunțesc și mai mult microparticulele de plastic din oceane
Adevăruri greu de înghițit. Păsările consumă sute de bucăți de plastic în fiecare zi