Arktika, primul din proiectul Project 22220 de spărgătoare de gheață nucleare, cel mai mare și cel mai puternic astfel de vas din lume, a plecat spre Murmansk.
Totuși, doar două din cele trei motoare ale navei funcționează momentan, iar mulți se întreabă dacă este cu adevărat pregătită pentru a intra complet în modul operational.
Spărgătorul de gheață, care va fi livrat în curând companiei de stat FSUE Atomflot, parte din compania nucleară rusească Rosatom, a părăsit șantierul naval din St. Petersburg la data de 22 septembrie. Evenimentul a avut loc după ce nava a finalizat cu succes teste pe Marea Baltică și în Golful Finlandei la începutul acestei luni.
Rosatom a declarat că Arktika va naviga în arhipelagul Franz Josef, un arhipelag rusesc din Oceanul Arctic, acolo unde își va testa abilitățile de spargere a gheții înainte să întoarcă spre sud și să se îndrepte spre Murmansk. Întreaga călătorie va dura aproximativ două săptămâni. Arhipelagul Franz Josef include „Țara Alexandrei”, o insulă care găzduiește cel mai nordic avanpost militar al Rusiei.
„Multe mulțumiri constructorilor și tuturor celor care au luat parte la implementarea acestui proiect. Am încredere că următoarele spărgătoare de gheață din Project 22220 vor fi construite și vor asigura îndeplinirea tuturor sarcinilor Rusiei în Oceanul Arctic”, a declarat Vyacheslav Ruksha, șeful Direcției Rutei pentru Marea Nordică de la Rosatom, transmite The Drive.
Arktika poate zdrobi în jur de 33.000 de tone de gheață, având o lungime de 173 de metri și o înălțime de aproape 50 de metri, ceea ce permite echipajului vizibilitate bună a gheții și a împrejurimilor. De asemenea, Arktika este mai mare decât spărgătoarele de gheață anterioare ale Rusiei, din proiectul Project 10520, care putea distruge în jur de 25.000 de tone de gheață.
Noi „chimicale eterne” au fost descoperite în apele din Arctica pentru prima dată
„Incendiile zombie” din vara aceasta din Arctica au eliberat emisii record de dioxid de carbon