Alexandru Rafila avertizează că școala online poate duce la modificări comportamentale la copii
Profesorul Alexandru Rafila spune că învăţământul online prelungit îi poate afecta pe copii. El susține că îndepărtarea de şcoală poate să le diminueze capacitatea de integrare socială.
Rafila mai spune că în ciuda epidemiei de COVID-19, este foarte important ca școala să se desfășoare în sistemul clasic.
Profesorul Alexandru Rafila consideră că cei mai mulţi dintre copii pot face forme uşoare ale bolii sau pot fi asimptomatici şi că este foarte important să se întoarcă la şcoala clasică pentru că învăţământul prelungit în mediul online le poate afecta comportamentul pe viitor.
În schimb, situaţia este mai complicată în cazul copiilor care au şi alte tipuri de afecţiuni, precum diabetul. Ei ar trebui să facă ore online, spune Rafila, pentru că infectarea cu SARS-CoV-2 poate duce la complicaţii severe, scrie Mediafax.
Îndepărtarea de şcoală poate să ducă la modificări comportamentale
„Lucrurile trebuie făcute astfel încât să se evite. Îndepărtarea de şcoală timp îndelungat poate să ducă la modificări comportamentale, poate să diminueze capacitatea de integrare socială a acestor copii atunci când vor creşte. Şcoala este locul în care copiii îşi formează personalitatea, nu dobândesc doar cunoştinţe. Boala se poate transmite în mediul şcolar dar copiii fac forme uşoare ale bolii, sau fac forme pe care le numim inaparente, adică sunt asimptomatici, şi atunci grija cea mare trebuie acordată copiilor din categorii speciale, care au anumite afecţiuni, sau cadrelor didactice care au anumite boli cronice. Şcoala online trebuie să fie complementară activităţilor de şcoală clasică, ce presupune interacţiunea între copii, interacţiunea acestora cu educatorii lor, cu învăţătorii sau cu profesorii”, a declarat Alexandru Rafila, preşedintele Societăţii Române de Microbiologie.