Românii și-au găsit hobby-uri în timpul pandemiei. Care sunt cele mai populare
Unul din trei români și-a descoperit un nou hobby în timpul pandemiei, iar aproape jumătate dintre ei au înlocuit activitățile de socializare cu vizionarea de filme și seriale, relevă un studiu al ING Bank.
Potrivit studiului, pandemia a afectat puternic opțiunile românilor în materie de hobby-uri și petrecere a timpului liber, limitând interacțiunea socială.
Rezultatele arată că românii pot fi caracterizați drept persoane extrovertite, care pun mare preț pe socializarea cu familia și prietenii. Aceștia au nevoie activități care să le ofere deschidere, conexiune și libertate de exprimare.
Pentru jumătate dintre respondenți, hobby-urile sunt un prilej de a socializa și a se simți incluși în comunitate.
19% dintre respondenți declară că hobby-urile pe care le aleg au scopuri de dezvoltare personală, iar 17% spun că activitățile pe care le practică îi ajută să schimbe în bine lumea din jurul lor și să se simtă utili. De asemenea, 15% susțin că practică hobby-uri pentru a se simți mai veseli și pentru menținerea echilibrului emoțional,
Ce activități le lipsesc cel mai mult românilor
Astfel, atunci când au fost întrebați despre activitățile care le lipsesc cel mai mult, majoritatea respondenților au invocat activități de socializare, precum distracția cu prietenii (64%), aniversările și ocaziile speciale sărbătorite împreună cu cei dragi (56%), călătoriile (54%), servirea mesei la restaurant (53%), socializarea în baruri și terase (52%), mersul la cinema (51%) sau participarea la concerte și festivaluri (48%).
Aproape jumătate dintre români (46%) au înlocuit activitățile de socializare față în față cu vizionarea de filme și seriale, iar 37% și-au petrecut timpul pe rețelele de socializare.
Studiul mai arată că 36% dintre respondenți au avut mai mult timp de petrecut cu partenerul de viață și cu familia, 34% s-au odihnit mai mult, tot atâția au ascultat muzică și 32% au citit cărți.
Următoarele pe lista de preferințe în timpul pandemiei au fost activitățile domestice precum gătitul, renovarea casei sau grădinăritul.
Ce i-a inspirat pe români în alegerea hobby-urilor
Ca sursă de inspirație pentru hobby-uri sau opțiuni noi de petrecere a timpului liber, românii s-au inspirat cel mai mult citind articolele de pe internet (34%), de la familie (34%) și din videoclipurile de pe YouTube (27%), însă doar 34% dintre ei au declară că au descoperit o nouă ocupație favorită, un nou hobby, în timpul pandemiei.
În studiul ING Bank se mai arată că doar trei din 10 români consideră că au mai mult timp decât înainte.
Chestionați ce ar face dacă ziua ar avea 26 de ore, cu două ore în plus, patru din 10 români ar dori să doarmă mai mult iar și trei din 10 ar opta pentru activități recreaționale ca mersul în natură sau cititul.
Cercetarea Hobby-uri şi activităţi recreaţionale ale românilor” a fost realizată de Unlock Market Research pe un eşantion naţional, reprezentativ, format din 600 de persoane cu vârste între 18 şi 55 de ani, care utilizează cel puţin un serviciu financiar.
52% din respondenţi au fost femei şi 48% bărbaţi, iar 69% dintre intervievaţi au studii superioare.