Cimitirele de biciclete din China

22 08. 2020, 18:00

Programele de bike-sharing au dus la aglomerarea orașelor din China, una dintre soluțiile identificate a fost reprezentată de către colectarea acestora.

Programele de bike sharing, în care companiile pun la dispoziția utilizatorilor biciclete pe care le pot folosi pentru o scurtă perioadă a prins avânt în întreaga lume, inclusiv în România. Astfel de inițiative sunt apreciate de către public deoarece oferă o alternativă ecologică de transport în orașele cu un număr mare de autoturisme.

În China, programele de bike sharing sunt considerate una dintre „Cele Patru Mari Invenții” și au apărut într-o perioadă de inovație și avânt antreprenorial. Primele stații de unde puteau fi închiriate bicicletele au apărut în anul 2015 în campusul Universității Pekin din Beijing, notează Modumag.

O soluție care naște noi probleme

Acest concept a fost primit cu mult entuziasm și a dat naștere unor noi companii și francize care ofereau astfel de servicii. La un anumit moment dat, numărul au existat în jur de 70 de companii, acestea având o cifră cumulată de afaceri de zece miliarde de dolari și peste 27 de milioane de biciclete doar în China.

Fiecare companie punea la dispoziția clienților săi biciclete cu culori diferite, pentru a se diferenția de concurență. Totuși, această dezvoltare a domeniului a dus la apariția unei probleme pentru autorități. Numărul extrem de mare de biciclete de închiriat de pe spațiul public a început să creeze probleme.

Deși inițial autoritățile au încurajat astfel de inițiative, în septembrie 2017 situația a început să fie extrem de complicată, trecându-se la limitarea numărului de biciclete. Bicicletele în plus au fost transportate într-o serie de locații temporare. În timpul relocării multe dintre aceste biciclete au fost avariate, iar asta a dus la răcirea relațiilor dintre autorități și companiile de bike sharing.

Această limitare a numărului de biciclete a dus la dispariția unora dintre companiile care ofereau servicii de ridesharing, închiderea unora dintre fabricile care produceau aceste biciclete și la o pierderi de milioane de euro din partea utilizatorilor care nu își mai pot primii depozitele înapoi.

Aceste cimitire de biciclete au existat pentru câțiva ani, dar aparent autoritățile chineze au început să adopte o poziție mai activă în această direcție. Astfel, au reglementat numărul de biciclete care pot circula în cadrul programelor și au impus reciclarea acelor biciclete care sunt deteriorate în timpul utilizării. Unele rapoarte indică faptul că aceste cimitire ar fi dispărut până la finalul anului 2018.

Citește și:

Uber a decis distrugerea unor biciclete electrice dintr-o afacere eșuată de bike-sharing

Prima staţie inteligentă de biciclete din România, încă neutilizabilă

Uber lansează un serviciu de închiriere biciclete electrice în Europa. Când va fi disponibil în România

Problema POLUĂRII din China ar putea fi rezolvată cu ajutorul bicicletelor care consumă smog şi elimină aer curat