Colaborarea Coca-Cola cu oamenii de ştiinţă cu scopul anulării concepţiei privind contribuţia zahărului la creşterea gradului de obezitate a fost numită „cel mai josnic lucru din istoria sănătăţii publice“, scrie Daily Mail.
„Este un lucru josnic în istoria sănătăţii publice şi un avertisment cu privire la pericolele care apar atunci când te finanţează o corporaţie în campanii de sănătate publică. Să vezi academicieni din sistemul de sănătate publică vorbind prin emailuri cu Coca-Cola este ca şi cum ai vedea criminalişti comunicând prin emailuri cu Al Capone“, spune Gary Ruskin, directorul executiv al unei organizaţii care militează pentru dreptul americanilor de a cunoaşte adevărul.
Compania de băuturi a dat milioane de dolari unei echipe de cercetători pentru a pretinde că analizează cauzele creşterii în greutate din SUA. Cu toate acestea, echipa ar fi fost doar un paravan pentru Coca-Cola şi a promovat ideea că lipsa de exerciţii fizice, nu o alimentaţie nesănătoasă, ar fi principalul motiv al creşterii obezităţii din SUA. Mai mult, Coca-Cola ar fi sponsorizat cercetarea, iar grupul a pus accentul pe câţi bani a „donat“ compania.
Cercetători de la Universitatea din Oxford, Şcoala de Igienă şi Medicină Tropicală din Londra, Universitatea Bocconi din Milano şi o organizaţie care militează pentru dreptul americanilor de a cunoaşte adevărul au investigat peste 18.000 de pagini de e-mailuri trimise între compania Coca-Cola din Atlanta, Universitatea Virginia de Vest şi Universitatea din Colorado.
Ambele universităţi au făcut parte din Global Energy Balance Network (GEBN), susţinând că sunt o organizaţie non-profit care studiază obezitatea, care a funcţionat între 2014 şi 2015, scrie Mediafax.
Totuşi, cercetătorii spun acum că organizaţia a fost creată de Coca-Cola pentru a minimiza legătura dintre obezitate şi băuturile zaharoase. Coca-Cola a finanţat direct GEBN, contribuind cu cel puţin 1,5 milioane de dolari până în 2015 şi a dat mai multe milioane de euro academicienilor afiliaţi de GEBN pentru a efectua cercetări.