Pandemia COVID-19 afectează vânzările de parfumuri
Specialiştii prognozează pentru 2020 o scădere de 14% a vânzărilor de parfumuri, din cauza crizei, consumatori fiind mai precauţi în cumpărături. Românii cheltuie anual aproape 1,5 miliarde lei pe parfumuri, conform Ziarului Financiar.
Persoanele care se încadrează în profilul consumatorului de parfumerie de lux au un stil de viaţă sănătos, sunt active profesional şi se simt mai bine după ce se parfumează, spune Bogdan Vlad, fondator şi CEO Testament, producător de parfumuri prezent atât pe piaţa locală şi europeană, cât şi în America şi Asia.
Antreprenorul spune că, în prima lună de criză, s-a confruntat cu o scădere de 80% a vânzărilor de parfumuri premium.
În cele trei luni de pandemie, declinul vânzărilor a ajuns la 40%.
„Liniile de de producţie pe partea de parfumerie de lux, pe partea de nişă, cât şi cele de mass-market au fost forţate, practic, de instituţiile statului să producă dezinfectanţi. Românii sunt unii dintre cei mai mari consumatori de parfumerie de lux din lume. Casele de nişă mari au în obiectiv România ca una dintre primele ţări în care deschid”, spune Bogdan Vlad, CEO Testament.
Bogdan Vlad crede, însă, că atât piaţa parfumurilor high-end, dar şi cea mass-market, îşi va reveni puternic la începutul anului viitor.
Efectul închiderii magazinelor și al opririi călătoriilor
Zbyněk Kocián, CEO Notino, retailer online de parfumuri şi cosmetice, a declarat, că a existat o scădere în primele luni, în principal din cauza închiderii magazinelor fizice, dar și din cauză că oamenii, care au tendința de a cumpăra parfumuri în timpul călătoriilor, nu au mai putut pleca.
„Este adevărat că a existat o scădere temporară a vânzărilor de parfumuri şi produse cosmetice în primele luni de pandemie, în principal din cauza închiderii magazinelor fizice, dar şi a stării de teamă generată de această boală. Acest fapt, combinat cu turismul inexistent, deoarece oamenii tind să cumpere cu 10% mai multe parfumuri şi produse cosmetice în timpul călătoriilor, vor avea un impact negativ sau cel mai bine neutru asupra majorităţii segmentelor pieţei cosmetice în general”, a spus Kocián, potrivit Mediafax.
Acesta afirmă că a văzut, în schimb, o creștere cu 100% în cazul achizițiilor online.
„Oamenii nu au încetat să-şi cumpere parfumurile şi produsele cosmetice preferate, ci au schimbat pur şi simplu canalul de cumpărare din comerţul cu amănuntul în comerţul electronic. Am văzut o creştere de peste 100% a achiziţiilor online de parfumuri şi produse cosmetice în România”, a mai spus Zbyněk Kocián.