Explozia din Beirut. De unde au fost aduse cele 3.000 de tone de nitrat de amoniu
Cele 2.750 de tone de nitrat de amoniu, care au provocat exploziile în portul Beirut, au ajuns în golf în urmă cu șase ani. Ele erau transportate de o navă aflată sub pavilionul Republicii Moldova, scrie portalul moldovenesc Mold-Street.com.
Încărcătura urma să ajungă din Georgia în Mozambique, însă a fost confiscată de autorităţile libaneze, conform sursei citate.
Nava RHOSUS este fabricată în 1986 şi are o lungime de 86 de metri. Ea se află de șase ani în portul din Beirut pentru că i s-a interzis navigarea deoarece ar fi încălcat regulile de exploatare. Între timp, echipajul compus din ruşi şi ucraineni a fost repatriat iar încărcătura a rămas în depozitele din port. Portalul fleetmon scrie că cargoul aparţine unui afacerist rus, rezident în Cipru.
Republica Moldova se află de mulţi ani pe lista neagră a navelor
Republica Moldova se află de mai mulţi ani pe lista neagră a navelor cu risc înalt, ceea ce înseamnă că navele sub pavilion moldovenesc încalcă normele şi convenţiile internaţionale. Mold-street.com scrie că, în 2015-2018, 69 de nave aflate sub pavilion moldovenesc au fost reţinute pentru că încălcau normele internaţionale, informează Mediafax.
Mai multe explozii violente au avut loc în capitala libaneză Beirut, în zona portului. Una dintre ele chiar lângă reşedinţa fostului premier Saad Hariri.
Spitalele sunt pline și nu există rezerve de sânge
Cel puțin 100 de morţi şi circa 4.000 de răniţi în deflagraţia care a zguduit, la propriu, zona portuară a oraşului Beirut.
Pe lângă epidemia de coronavirus, Liban se confruntă şi cu o criză economică. Spitalele sunt pline, nu există rezerve de sânge, iar, pe deasupra, au probleme cu generatoarele de curent.