Mai multe camioane au fost conduse pe noul pod din Genova pentru a testa dacă este un înlocuitor sigur pentru podul Morandi, care s-a prăbușit în 2018 și a ucis 43 de oameni.
Testele au început duminică în nordul Italiei și vor dura până la șase zile. Camioanele se vor deplasa încet pe pod în grupuri pentru a permite platformei să se „așeze” din punct de vedere structural.
De asemenea, camioanele se vor deplasa pe părțile carosabile din nord și sud, cu viteze mici, pentru a testa capacitatea de „răsucire” a podului.
Testul final va presupune ca toate camioanele să frâneze în același timp pentru a testa abilitatea structurii de a susține greutăți mari pe plan orizontal.
Noul pod este conceput de arhitectul din Genova Renzo Piano și va fi inaugurat în august.
Vechiul pod din Genova s-a prăbușit la data de 14 august 2018, în timpul unei ploi torențiale, fiind plin cu autoturisme și camioane. Dezastrul a stârnit furie la nivel național, mare parte din critici fiind față de grupul de infrastructură Atlantia, care administra podul.
Un băiat de șapte ani și părinții săi, care se aflau în vacanță și se deplasau spre Sardinia, s-au numărat printre victimele dezastrului, scrie Sky News.
Italia a lansat un plan național pentru a face podurile, autostrăzile și școlile mai sigure în urma incidentului.
Unele dintre familiile victimelor au boicotat funeraliile naționale, susținând că tragedia a fost cauzată de neglijență.
Podul istoric al României, testat cu preţul vieţii de creatorul lui
Anghel Saligny, inginerul care a testat cu preţul vieţii podul de la Cernavodă