Un startup românesc dezvoltă imprimanta 3D care „printează” prăjituri și sandwich-uri
Un startup românesc vrea să revoluționeze industria alimentară cu Reebo, prima imprimantă alimentară 3D în sistem vending-machine care „printează” prăjituri și sandwich-uri personalizate, în mai puțin de 2 minute
Startup-ul românesc Manna Foods Solutions lucrează la prima imprimantă alimentară 3D concepută să funcționeze în sistem vending-machine, similar automatelor de cafea sau produse ambalate.
Reebo, cum se numește imprimanta 3D creată în România, este concepută să creeze prăjituri și sandwich-uri „ready-to-eat”, personalizate și controlate caloric de consumator, în mai puțin de 2 minute. Startup-ul dezvoltă prototipul experimental și este, totodată, în etapa de atragere de finanțare pentru prototipul industrial, etapă care pregătește producția în serie și lansarea soluției pe piața din România, dar și din Europa.
Consumatorii vor putea să activeze Reebo direct de pe telefonul mobil
„Conceptul nostru a avut în vedere, încă de la început, siguranța consumatorului. Imprimanta 3D Reebo se bazează pe tehnologie inovatoare hardware/software și este prevăzută cu bariere UV și cameră de frig, asigurând un mediu sigur alimentelor. Totodată, consumatorii vor putea să activeze Reebo direct de pe telefonul mobil, prin aplicație sau QR code, vor putea alege numărul de calorii dorit și ingredientele, obținând un produs finit, livrat în ambalaj biodegradabil. Astfel, Reebo poate fi plasată oriunde, de la clădiri de birouri, spitale/clinici sau instituții de învățământ până la zone cu trafic pietonal intens”, a mai spus Mădălina Ilie, Fondator Manna Foods Solutions.
Imprimanta alimentară apare în contextul în care devine tot mai important felul în care va arăta alimentația viitorului într-o lume dominată de o dezvoltare tehnologică extrem de rapidă, de creșterea accelerată a populației și schimbări globale dinamice.
Un efort susținut de aproximativ 2 ani
Prototipul Reebo este prevăzut cu multiple capete de depunere a materialului alimentar – peste 10, comparativ cu 2-3 cât au imprimantele alimentare 3D existente pe piață, rezultatul fiind un produs alimentar de tip sandwich sau prăjitură gata de consum, fără a fi nevoie de gătire. Consumabilele imprimantei sunt stocate în cartușe alimentare, interschimbabile automat, etanșe, reîncărcabile, cu o capacitate de până la 8kg per cartuș. Din punct de vedere igienico-sanitar, Reebo se aliniază celor mai înalte standarde, informează Mediafax.
„Trecerea de la faza de prototip experimental la faza de prototip industrial, pentru a începe ulterior producția de serie, implică un efort susținut de aproximativ 2 ani. Acum suntem în faza de cercetare și dezvoltare și estimăm că vom fi gata cu producția în serie și intrarea efectivă pe piață până în 2024”, explică Mădălina Ilie.
Investiția implică o sumă de peste 25 milioane euro
Investiția pentru producția în serie a imprimantei Reebo implică o sumă ce poate depăși 25 milioane euro și presupune înființarea unei linii de producție, în mare parte robotizată, care să poată susține fabricarea imprimantei și a consumabilelor aferente.
Compania estimează o valoare de piață a imprimantei cuprinsă între 4.000 și 5.000 euro per unitate, în funcție de numărul cartușelor alimentare și a facilităților de utilizare.
Reebo este unul dintre cele 8 proiecte din programul de pre-accelerare Food & Agri Tech Challenge lansat la începutul acestui an de Impact Hub Bucharest și EFSE DF, care se va încheia în iulie odată cu prezentarea proiectelor în fața publicului, a juriului, a investitorilor și specialiștilor din domeniu.