Justiția germană: ”Autopilotul” de la Tesla reprezintă reclamă falsă
Judecătorii au decis că folosirea termenului de „Autopilot” pentru tehnologia folosită de Tesla reprezintă un caz de reclamă falsă.
Tesla a reușit în ultimii ani să devină una dintre cei mai mari producători auto, mașinile electrice pe care le comercializează bucurându-se de atenția și aprecierea publicului.
Pe lângă tehnologia care îi separă de restul competiției, compania deținută de către Elon Musk se bucură se mândrește și cu o funcție de „Autopilot” accesibilă pe unele dintre modelele sale. Judecătorii germani nu s-au lăsat impresionați și au decis că folosire acestui termen pentru funcția de conducere asistată reprezintă o formă de reclamă falsă, notează Futurism.
Două spețe legale împotriva Tesla
Sentința judecătorilor germani inclus și diferitele ocazii în care CEO-ul companiei, Elon Musk, a declarat că compania sa este aproape de a construi mașini complet autonome.
„Utilizarea termenilor relevanți creează o așteptare … care nu corespunde faptelor reale”, notează judecătorii de la Curtea de Apel din Munchen.
Decizia curții face trimitere la două aspecte legale pe care Tesla le încalcă atunci când își promovează mașinile susținând că s-ar putea conduce singure. În primul rând, această tactică reprezintă un caz de reclamă falsă, care induce în eroare clienții, această funcție nefiind îndeajuns de avansată.
Cel de-al doilea aspect pleacă de la faptul că legislația germană nu permite folosirea pe drumurile publice a automobilelor cu astfel de funcții, fie ele și limitate, cum este în cazul Tesla.
„Întrucât automobilele cu autopilot, autonome, nu sunt permise nici legal și nici nu sunt posibile din punct de vedere tehnic pentru vehiculul în cauză, Tesla trebuie să respecte regulile și nu poate face promisiuni false clienților săi”, a declarat Andreas Ottofuelling, avocat al Centrului pentru Combaterea Competiției Neloiale, grupul care a chemat Tesla în instanță.
Citește și:
Elon Musk susține că Tesla e pe cale să creeze mașini complet autonome
Tesla a depășit Toyota. Compania lui Elon Musk a devenit cel mai valoros producător auto din lume
Ce simbolizează, de fapt, logoul companiei Tesla. Explicaţia oferită chiar de Elon Musk
Tesla a vândut mașini Model S deși ar fi știut că bateriile ar fi putut lua foc