Tesla a devenit cel mai valoros producător auto din lume miercuri, când capitalizarea de piață a companiei a depășit pentru prima dată valoarea Toyota, anunță CNBC.
Acțiunile Tesla au câștigat 5%, urcând la o valoare maximă de 1.135 dolari, ducând compania la o valoare de aproximativ 206,5 miliarde de dolari, comparativ cu Toyota, evaluată la aproximativ 202 miliarde de dolari.
Reperul subliniază entuziasmul investitorilor pentru producătorul auto creat de Elon Musk, care încă nu a obținut profit anual. Prețul acțiunilor a crescut cu 170% în acest an.
În timp ce Tesla poate a depășit Toyota ca valoarea de piață, rămâne în urma companiei din Japonia în ceea ce privește producția auto reală, notează Mediafax.
Pentru perioada încheiată pe 31 martie, Tesla a anunțat că a produs aproximativ 103.000 de vehicule – 15.390 de model S și X și 87.282 de vehicule de model 3 și de model Y. În aceeași perioadă, Toyota a produs 2,4 milioane de vehicule.
Recent, Elon Musk a explicat că logoul Tesla este un simbol al motoarelor electrice, care reprezintă elemente centrale ale acestora.
În privinţa logourilor companiilor auto, Tesla este o siglă foarte directă. Oare este aşa? Pare a fi litera „T”, ceea ce are logică, dar este mai mult de atât.
Potrivit lui Musk, logoul companiei este o reprezentare stilizată a unui motor electric, cu elemente esențiale precum un stator și un rotor.
Partea principală a literei „T” simbolizează rotorul, iar linia trasată deasupra, separată de un spațiu, este statorul.
Totuși, Tesla nu este singura dintre companiile lui Elon Musk care are branduri stilizate. Linia curbată a logoului SpaceX reprezintă traiectoria unei rachete care se lansează, în timp ce litera „O” din numele firmei de foraj The Boring Company simbolizează un tunel.