Planul companiilor de a elimina stereotipurile rasiale din logourile produselor lor
Compania Mars, proprietara mărcii de orez Uncle Ben intenționează să schimbe identitatea mărcii, acesta fiind cel mai recent demers de acest tip al producătorilor de alimente care intenționează să își revizuiască logo-urile și ambalajele criticate pentru perpetuarea stereotipurilor rasiale.
Într-o declarație de pe site, citată de CNN, Mars a scris că „acum este momentul potrivit pentru ca marca Uncle Ben să evolueze, inclusiv identitatea sa vizuală, lucru pe care îl vom face”.
„Încă nu știm care vor fi schimbările exacte și calendarul, dar evaluăm toate posibilitățile”, a adăugat Mars.
Mai devreme, Quaker Oats a anunțat că retrage marca și sigla Aunt Jemima, veche de 130 de ani. „Trebuie să aruncăm o privire asupra portofoliului nostru de mărci și să ne asigurăm că acesta reflectă valorile noastre și satisface așteptările consumatorilor noștri”, a declarat compania deținută de Pepsi.
Reinterpretarea ambalajelor din punct de vedere rasial
Și Conagra, ceea ce face siropul Mrs. Butterworth, a spus că va efectua o revizuire completă a mărcii și a ambalajelor. Potrivit Mediafax, Conagra a menționat că „putem vedea că ambalajele noastre pot fi interpretate într-un mod care contravine valorilor noastre”.
Conform site-ului Uncle Ben, numele a fost folosit pentru prima dată în 1946, cu referire la un fermier de culoare care excela în cultivarea orezului. Imaginea bărbatului din logo este un „iubit chef și chelner din Chicago, pe nume Frank Brown”.
Cu toate acestea, imaginile evocă un servitor și folosește un titlu care reflectă modul în care albii din sudul SUA „au folosit cândva apelativele „unchiul „și „mătușa” pentru negrii în vârstă, deoarece refuzat să le spună „domnul” și „doamna”.