Câți angajați au lucrat de acasă în timpul pandemiei. Cei mai mulți sunt îngrijorați cu privire viitorul lor
Angajatul care a lucrat de acasă în timpul Covid-19 are sub 45 de ani, cel mult 5 ani de experiență, lucrează în servicii și e îngrijorat privind perspectivele, arată BestJobs.
Mai bine de jumătate (58%) dintre angajații din domeniul serviciilor au lucrat de acasă în perioada crizei epidemiologice, potrivit unui sondaj realizat de Ipsos România în parteneriat cu BestJobs și cu alte platforme de recrutare online din România.
Cei mai mulți dintre angajații care au lucrat de acasă au, în general, până în 45 de ani, au studii superioare (57%), un nivel mediu de experiență de lucru în domeniu, de 2 până la 5 ani (61%), și muncesc mai ales în București (65%).
Profilul angajatului care a lucrat de acasă în timpul pandemiei
Jumătate dintre angajații care lucrează remote spun că au reușit să găsească soluții și să se adapteze la noul regim de muncă pe cont propriu, fie pentru că aveau deja experiența lucrului la distanță dinainte de criza cauzată de pandemia cu noul tip de coronavirus, fie pentru că s-au inspirat de pe internet. Alți 25% spun însă că au fost forțați de împrejurări să se descurce singuri, în lipsa unui sprijin din partea angajatorului. Cei mai mulți dintre ei lucrează în domenii asociate producției (34%) și spun că erau deja nemulțumiți de locul actual de muncă (39%), motiv pentru care își caută activ un nou job, fiind dispuși chiar să schimbe domeniul (37%).
Provocările privind îndeplinirea sarcinilor de serviciu pe care le întâmpină angajații care lucrează remote diferă în funcție de vârstă. Respondenții de până în 34 de ani se plâng mai ales de izolare socială (47%), de dificultățile în a-și menține programul de lucru obișnuit (42%) și de faptul că sunt foarte ușor distrași de alte activități (28%).
În schimb, salariații cu vârsta de peste 35 de ani spun că au fost nevoiți să învețe noi deprinderi profesionale într-un timp extrem de scurt (20%) în care au trebuit să să facă față, în paralel, și responsabilităților familiale(23%), scrie Mediafax.
Angajații care au lucrat de acasă sunt îngrijorați privind viitoarele perspective
Când vine vorba de starea emoțională a angajaților, cei mai mulți dintre angajați spun că sunt îngrijorați cu privire la viitorul lor (46%), optimiști totuși (40%), dar și tensionați (31%), potrivit sondajului. Femeile (50%) sunt mai îngrijorate decât bărbații (37%), care se declară mai optimiști (45%).
Jumătate dintre respondenți recunosc, însă, că situația actuală le creează emoții și sentimente contradictorii și amestecate. Tinerii de până în 34 de ani, aflați în general la început de carieră, trec ușor de la impulsivitate, iritare, plictiseală și tensiune la detașare, scepticism, ambiție și sentimentul că se află într-o poziție privilegiată comparativ cu alții. Angajații cu experiență de muncă, trecuți de 35 de ani, deși experimentează stări de tensiune, se declară cu precădere pragmatici, dar și privilegiați și toleranți.
Studiul Ipsos a fost desfăşurat în perioada 11-17 mai 2020 în rândul a 4.221 de români prezenți pe cele mai importante platforme de recrutare din România, printre care și BestJobs.