Cât de mult a crescut traficul de internet și date în cele două luni de stare de urgență, în România
În cele 60 de zile de stare de urgență, traficul de internet și date a crescut în medie cu 26%, adică 30% în rețelele fixe și 5% în rețelele mobile, în timp ce traficul de voce a înregistrat o creștere medie de 11%, comparativ cu cele 60 de zile de dinaintea instaurării stării de urgență.
„În contextul stării de urgență și necesității de distanțare socială, rețelele de comunicații ne-au permis să ținem legătură cu cei dragi, să lucrăm în siguranță de acasă, să facem școală online, pe scurt, să fim împreună conectați. Cred că abia acum, în astfel de momente de cumpăna, când constatăm că peste 2000 de PB de date au circulat prin rețelele de comunicații din țară noastră în cele 2 luni de stare de urgență, conștientizăm cu toții rolul esențial pe care îl au comunicațiile în viață noastră și cât este de important să avem o infrastructură sustenabilă. Modul în care au fost gestionate rețelele de către operatori în toată această perioada este un motiv de mândrie pentru România”, a declarat președintele Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM), Sorin Grindeanu.
În perioada 16 martie-15 mai 2020, utilizatorii din România au consumat un trafic de internet și date de 1,8 mii PB (+30% față de perioada anterioară) în rețelele fixe, respectiv de 0,2 mii PB (+5%) în rețelele mobile. Creșterea mai pronunțată a traficului de date în rețelele fixe poate fi corelată cu faptul că cei mai mulți utilizatori s-au aflat la domiciliu în perioada stării de urgență, folosind mai degrabă conexiunea Wi-Fi a router-ului de internet fix decât internetul mobil, inclusiv pentru consumul de voce sau date pe dispozitivele mobile.
Cât de mult a crescut traficul de internet și date în perioada stării de urgență
„Așa cum estimăm încă de la jumătatea lunii martie, cererea de servicii de comunicații electronice a înregistrat evoluții excepționale în cele 60 de zile ale instituirii stării de urgență în România. Totuși, creșterile au fost atenuate în urmă apelului lansat de comisarul european Thierry Breton pentru o transmitere și utilizare responsabilă a serviciilor de streaming video de tipul Netflix, Youtube sau Facebook, astfel că în rețelele mobile ponderea acestui tip de trafic a scăzut de la 55% la 49% în această perioada”, a precizat vicepreședinte ANCOM, Eduard Lovin.
În cazul traficului de voce, traficul de apeluri efectuate a crescut pe perioada stării de urgență cu 11%, depășind 13 miliarde de minute (97% fiind realizat în rețelele mobile), informează Mediafax.
„Estimările ANCOM arată că cele mai aglomerate intervale orare din perioada stării de urgență, din punctul de vedere al utilizării rețelelor de comunicații fixe și mobile (internet și telefonie), au fost:
Între orele 18-19 în dată de 22 martie 2020 – 2,3 PB, cel mai mare consum de internet și date în rețelele fixe
Momentul instituirii primelor restricții impuse de Ordonanță Militară nr. 2 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19 – închiderea mall-urilor, suspendarea activității cabinetelor stomatologice și interzicerea intrării în România a cetățenilor străini și apatrizilor.
Între orele 11-12 în dată de 23 martie 2020 – 35 milioane minute vorbite, cel mai mare consum de voce
Momentul instituirii restricțiilor de circulație a persoanelor în intervalul orar 22:00-06:00, în baza Ordonanței Militare nr. 2 din 21 martie 2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19; declarație de presă a Președintelui României.
O creștere similară s-a înregistrat și în dată de 19 aprilie 2020 (orele 11-12), un vârf tradițional în prima zi de Paști.
Între orele 20-21 în dată de 25 martie 2020 – 0,25 PB, cel mai mare consum de internet și date în rețelele mobile
Momentul instituirii interdicțiilor de circulație a tuturor persoanelor în afară locuinței și suspendarea unor zboruri, în baza Ordonanței Militare nr. 3 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19.
Informațiile transmise de operatori arată că, în general, aceștia au respectat recomandarea ANCOM de a nu suspendă serviciile pentru neplata, astfel încât chiar și utilizatorii cu facturi restante și cărora în condiții normale le-ar fi trebuit suspendate serviciile, să poată beneficia în perioada stării de urgență de acces la internet și telefonie”, precizează ANCOM.
ANCOM a analizat informațiile transmise de furnizori la finalul lunii mai 2020, comparând valorile de trafic din perioada stării de urgență în România (16 martie-15 mai 2020), cu cele din perioada de timp anterioară (16 ianuarie-15 martie 2020).