Platforma a reușit înaintea Armatei să obțină drepturile de marcă înregistrată pentru „Space Force”.
Space Force sau Forțele Spațiale sunt cea mai nouă ramură a Armatei Statelor Unite ale Americii și, după cum știu și fanii Netflix, și numele unui nou serial de pe platformă. Futurism notează că, în mod surprinzător, serviciul de streaming este cel care deține drepturile pentru această marcă și nu Armata.
Avocații Netflix au reușit să obțină drepturile de marcă înregistrată pentru serialul de satiră despre forțele armate cu același nume în luna ianuarie 2019 cu aproape 11 luni mai devreme față de fondarea formală a acestei ramuri.
Experții în domeniu explică faptul că termenul de „Space Force” poate fi folosit de către Netflix datorită Primului Amendament al Constituției SUA, care prevede libertatea de exprimare. În același timp, guvernul american poate, la rândul său să folosească această denumire pentru o ramură activă a armatei sale.
Futurism notează faptul că această situație în care este implicată Armata SUA și o entitate privată cu care ar putea să-și dispute drepturile de folosire a unei mărci înregistrate nu reprezintă un caz singular. În 2011, Disney a încercat să înregistreze denumirea de „Seal Team 6” la scurt timp după eliminarea lui Osama bin Laden, din cauza presiunii publice aceste eforturi au fot oprite.
În prezent, Armata SUA și Netflix nu se află în conflict, după cum explică secretarul de presă al Forțelor Aeriene: „În acest moment, nu suntem conștienți de niciun conflict legat de marca înregistrată a programului fictiv Space Force produs de Netflix”. Acesta a mai adăugat: „Urăm Netflix și producătorilor show-ului să fie cei mai buni în prezentarea lor creativă a celei mai noi ramuri militare a națiunii noastre”.
Cum vrea să lupte Apple cu Disney și Netflix pe piața serviciilor de streaming?
Netflix, mai puține probleme tehnice raportate comparativ cu platformele rivale
Filmele la care Netflix a renunţat la cererea autorităţilor din diferite ţări