Deszăpezirea pe Transfăgărășan a fost reluată după încălzirea vremii. Drumarii anunță că Transfăgărășanul se deschide pe 1 iulie.
Conform DRDP Brașov, în zonă se lucrează cu toate forțele pentru ca totul să fie în gata până la 1 iulie.
Atunci se va deschide în mod oficial traseul cuprins între Bâlea Cascadă (Sibiu) și Piscul Negru (Argeș).
Circulația pe tronsonul cuprins între Bâlea Cascadă și Piscul Negru este interzisă până la 1 iulie din cauza căderilor de pietre și a avalanșelor.
Muncitorii lucrează cu 3 utiliaje astfel că s-a ajuns ca o bandă să fie curățată aproape până sus. Mai rămâne de curățat cealaltă bandă, dinspre peretele de stâncă, unde stratul de zăpadă este mai gros.
Denumit „drumul dintre nori”, Transfăgărăşanul este cel mai celebru drum din România. A fost construit între 1970 şi 1974, cu scopul de a fi o cale de comunicare între Muntenia şi Ardeal.
Pentru realizarea celor 91 de kilometri de şosea s-au dislocat circa 3 milioane de tone de rocă, s-au facut 830 de lucrări transversale şi 290.000 de metri cubi de zidărie. Pentru realizarea celui mai lung tunel din România (Capra – Balea), ce se întinde pe 887 de metri, au fost escavaţi peste 41.000 metri cubi de rocă.
De asemenea, s-au folosit 20 tone de dinamită, 3.573 tone de ciment, 89 tone de oţel beton, 24.000 ancore, 129 tone de plase sudate, 14.200 metri patraţi de cofraje, 1.750 metri liniari de tuburi de beton, 4.100 metri liniari de ţeavă, 50 tone de confecţii metalice, 6.900 metri cubi de nisip, 6.000 metri cubi de pietriş, 3.000 tone de cribluri si 740 de lampi de iluminat.
Inteligența artificială poate spune ce trăsături de caracter ai doar uitându-se la selfie-urile tale