Coronavirusul a avut un efect „dramatic” asupra modului în care oamenii folosesc aplicația de întâlnire Tinder, a declarat Elie Seidman, CEO-ul companiei, pentru BBC News.
Izbucnirea pandemiei și limitările de circulație au avut efecte mixte asupra platformelor de întâlniri online.
Pe de o parte, implicarea utilizatorilor este în creștere, o tendință pe care au raportat-o și alte aplicații. Utilizatorii Tinder au efecturat 3 miliarde de swip-uri duminică 29 martie, cel mai mare număr înregistrat de aplicație într-o singură zi. În Marea Britanie, conversațiile zilnice au crescut cu 12% între mijlocul lunii februarie și sfârșitul lunii martie.
A fost o schimbare dramatică a valorilor de comportament care sunt în mod normal stabile, spune Seidman.
Cu toate acestea, impactul economic al blocajului înseamnă că oamenii au mai puțini bani de cheltuit.
Aceasta nu este o veste atât de bună pentru Tinder, care este gratuită, dar se bazează pe abonamente premium pentru venituri.
Tinder a fost descărcat de peste 340 de milioane de ori de la lansarea sa, în 2012. Dar marea majoritate a veniturilor sale provin de la doar 6 milioane de abonați care plătesc serviciul „gold”.
Alte platforme care oferă înregistrare gratuită au observat tendințe similare în timpul perioadei de blocaj.
„Am observat o creștere a activității”, spune Charlie Lester, expert pentru platforma The Inner Circle. Numărul perechilor a crescut cu 15%, iar numărul de mesaje trimise a crescut cu 10%, dar dorința de a plăti este mai redusă, spune Lester.
Siedman spune că impactul economic al crizei va putea fi măsurat după două sau trei trimestre financiare.
Cealaltă problemă care se va clarifica în timp este dacă popularitatea întâlnirilor virtuale, prin apel video, va mai fi atât de populară după ce întâlnirile fizice vor deveni posibile, potrivit Mediafax.
Platforme precum eHarmony, OKCupid și Match au raportat o creștere importantă a întâlnirilor video.
Tinder intenționează să demareze propria funcție de întâlnire video în iunie, spune Seidman.
Modificările întâlnirilor amoroase aduse de coronavirus nu au făcut decât să accelereze o schimbare de generație pe care compania o înregistra deja în grupurile focus, a adăugat Seidman.
Tinerii de 18 ani care s-au alăturat aplicației acum, spre deosebire de predecesorii lor, au crescut conectați în social media și văd acea lume virtuală ca fiind ceva destul de firesc, explică el.
Pentru această generație, întâlnirile online nu se referă doar la stabilirea unei întâlniri în realitate, ci vor avea și experiențe online depline.
Din acest motiv, compania a lucrat pentru a face din Tinder mai puțin un loc unde să organizeze întâlniri offline și mai mult un loc unde oamenii pot cunoaște alți oameni online, prin intermediul unor spații virtuale și evenimente live, precum Swipe Nights.
Seidman rezumă crezul noii culturi a utilizatorilor Tinder: „Viața ta digitală este la fel de importantă ca viața ta socială în lumea fizică.”