Licitaţia organizată pe 17 decembrie a avut o rată de adjudecare de aproximativ 85%, înregistrând şi un record al timpului de desfăşurare, strigarea loturilor durând peste şapte ore.
La licitaţia au participat aproximativ 200 de palete, dintre care 88 online, prin platforma Artmark Live, dezvoltată de Art Games, compania IT specializată în produse software pentru piaţa de artă, potrivit Mediafax.
În medie, cele 165 de lucrări de artă vândute s-au adjudecat la aproximativ 120% din maxima estimării, depăşind, aşadar, semnificativ cele mai optimiste estimări ale casei de licitaţii, dar şi pe cele ale colecţionarilor.
Licitaţia a conţinut în proporţie copleşitor majoritară «numele grele» ale artei clasice româneşti şi doar câteva lucrări de artă contemporană. Rezultatul obţinut pentru segmentul de artă clasică, al marilor maeştri ai artei româneşti, indică o apreciere, ce era previzibilă, pentru arta de patrimoniu, muzealizabilă, a cărei prezenţă în colecţii şi în piaţa liberă se împuţinează de la an la an.
Preferatul noilor generaţii de colecţionari se dovedeşte a fi pictorul naţional Nicolae Grigorescu, ale cărui 5 picturi în licitaţie au strâns 417.500 de euro. O variantă a temei sale predilecte, „Carul cu boi”, a fost vândută pentru 140.000 de euro, depăşind estimarea Casei de 70.000-120.000 de euro, iar o pictură din celebra colecţie Ionescu-Quintus, reprezentând-o pe sora artistului, intitulată „Cusătoreasă”, a fost adjudecată pentru suma de 110.000 de euro, depăşind, astfel, estimarea iniţială a Casei de 50.000-80.000 de euro. De asemenea, a depăşit estimarea Casei de 40.000-60.000 de euro un Grigorescu din celebra colecţie dr. Iosif Dona, tabloul „Casa Pădurarului”, care a fost adjudecat pentru 70.000 de euro. Mai mult, „Flori de măr”, dedicată de Grigorescu soţiei sale Maria Danciu, estimată de Casă la 20.000-35.000 de euro a fost adjudecată pentru 50.000 de euro, urmată de pictura de tinereţe „În faţa porţii”, care a fost adjudecată pentru 47.500 de euro.
Topul adjudecărilor de marţi seară a fost condus nu de Grigorescu, ci de preferatul publicului, Nicolae Tonitza, pictura sa „Maternitate” fiind adjudecată pentru 175.000 de euro, în ciuda estimării sale conservative de 60.000-90.000 de euro. Un rezultat record, cel puţin pentru piaţa de artă din România, a înregistrat tânărul contemporan Adrian Ghenie, cu o lucrare din perioada 2006-2009, care a fost adjudecată pentru 150.000 de euro, raportat la o estimare extrem de conservativă de 15.000-25.000 de euro.
Recorduri de autor au înregistrat şi avangardistul român Arthur Segal, cu lucrarea „Port în sudul Franţei”, adjudecată pentru 75.000 de euro, dar şi unul dintre mici maeştri ai picturii tradiţionale, pictor de format miniatural, Ludovic Bassarab, al cărui tablou „Călugăr în strană” a ajuns la 6.000 de euro, raportat la estimarea iniţială a Casei de 700-1.200 de euro.
Licitaţia de Iarnă, desfăşurată pe 17 decembrie, indică o creştere ”treptată şi sănătoasă a pieţei de artă românească, atât raportat la componeta ei investiţională, cât şi, mai ales, la deschiderea către artă a gustului noilor generaţii”. Valoarea ei totală depăşeşte recordul stabilit anul trecut în octombrie 2018, de 1,663 milioane de euro, ce îl surclasase pe cel anterior, din iunie 2011, de 1,606 milioane de euro, arată cei de la Artmark.