Amprenta de carbon a industriei muzicale, măsurată de cercetători cu ajutorul trupei Massive Attack
După ce trupa Coldplay a anunţat săptămâna trecută că îşi opreşte turneul până când managerul trupei va găsi o soluţie care să îi facă neutri din punct de vedere al emisiilor de carbon, Massive Attack au anunţat un parteneriat cu cercetătorii pentru a cartografia amprenta de carbon a industriei muzicale, potrivit Mediafax.
Cercetătorii de la Universitatea din Manchester vor analiza toate datele oferite de trupă pentru a stabili ce cantitate de CO2 generează muzicienii în funcţie de deplasările pe care le fac în turnee, de producţia concertelor, dar şi de locurile în care concertează.
Obiectivul este de a oferi informaţii şi îndrumări pentru industria muzicală în general, astfel încât impactul negativ asupra mediului să poată fi redus, având în vedere urgenţele climatice în creştere.
Trupa Massive Attack a luat naştere la Bristol, cu 30 de ani în urmă, şi este considerată un pionier al genului trip hop şi inovatoare a muzicii electronice. Massive Attack a fost recompensată, printre altele, cu premii la galele MTV Music Awards şi Q Awards, a înregistrat cinci albume de studio, care s-au vândut în aproximativ 11 milioane de exemplare şi a avut numeroase colaborări cu nume importante ale industriei muzicale, precum Madonna, Sinead O’Connor, Neneh Cherry, Portishead, Tricky şi Young Fathers.