Potrivit unei postări pe blogul Amazon, companiile de retail ar putea utiliza aceasta facilitate pentru avea o statiscă despre câţi bărbaţi şi femei cumpără din magazinele lor.
Modul în care o companie vede diferenţa de gen diferă de modul în care oamenii o văd. Numărul termenilor care descriu genurile este în creştere şi devin tot mai uzuali. Mai multe state americane printre care Washington DC au în prezent sau urmează să adopte a treia opţiune de gen, „X”, pentru permisul de conducere, potrivit Mediafax.
Companii ca United Airlines oferă posibilitatea de a alege pronumele „X” sau genul neutru onorific „Mx” la rezervarea unui bilet de zbor.
Pe Instagram, 9 milioane de postări au tag-ul „transgender” şi încă 7 milioane sunt marcate cu tag-ul „trans”. De asemenea, 3 milioane de postări au hashtagul „nonbinary”.
Diversitatea de gen există şi în rândul producătorilor de telefoane inteligente ca Apple şi Google care au încorporate emoticoane non-binare.
Majoritatea companiilor rămân tăcute în privinţa acestui subiect. Amazon şi Microsoft au refuzat să comenteze problema. IBM, care a înetat să mai furnizeze servicii de recunoaştere facială în septembrie, de asemenea a refuzat să vorbească. Google, care oferă posibilitatea de identificare a imaginilor prin serviciul Cloud Vision, nu pare să ofere şi diferenţierea de gen ca parte a recunoaşterii faciale, dar compania nu a vrut să confirme sau să infirme observaţia.
O singură companie de tehnologie, Clarifai, un startup cu sediul în New York a acceptat să vorbească despe acest subiect. Compania şi-a construit sistemul de intelgineţă artificială astfel încât să creeze genul după cerinţele utilizatorilor. Facilitatea este utilizată atât de către afacerile care urmăresc să ştie de exemplu câte femei utilizează un anumit produs sau chiar de către Guvernul american care folosesc facilitatea pentru a şti ce persoane trec pragul clădirilor federale sau ale aeroporturilor.
Sistemul de recunoaştere a imaginilor realizat de Clarifai a fost testat pe un set de 30 de milioane de imagini, în care oamenii erau recunoscuţi drept femei sau bărbaţi. În contextul în care populaţia trans-gender este estimată la 1,4 milioane de adulţi în SUA, reprezentând 0,6% din populaţia adultă, nu există un sistem de training care să ajute companiile să să se adapteze la diversitatea de gen, iar investiţiile într-un astfel de sistem ar fi foarte costisitoare, în raport cu utilitatea lor. Însă dacă un client ar comanda un astfel de serviciu şi ar fi dipsu să suporte costurile, Clarifai ar fi dispus să lucreze în acest sens.
Sistemul automat de analiză facială pe care îl utilizează companiile în general, poate recunoaşte doar două tipuri de gen – feminin şi masculin. În afara conceptelor etice, oamenii de afaceri consideră că e importantă o evidenţă a clienţilor în funcţie de genul lor, dar doar dacă aceasta este reală. Până atunci cele mai multe companii au renunţat sau vor renunţa la această facilitate de recunoaştere a genului, câte dintre acestea caută modalităţi de a perfecţiona această facilitate.