Cea de-a 46-a ediţie a Salonului auto de la Tokyo şi-a deschis porţile pentru presă marţi şi miercuri, oferind jurnaliştilor din toată lumea ocazia de a trage cu ochiul la tendinţele industriei automobilelor în viitorul apropiat. Producătorii auto au venit la târg cu noi concepte de vehicule electrice şi modele comerciale a căror lansare este programată în perioada care urmează.
Evenimentul se deschide pentru public vineri, la Complexul expoziţional Tokyo Big Sight, din sudul capitalei japoneze. Companiile care participă la expoziţie arată o intensificare a concurenţei în ceea ce priveşte automobilele electrice, pe fondul aspririi prevederilor legislative în ceea ce priveşte protecţia mediului la nivel mondial.
La evenimentul bienal şi-au anunţat participarea nu mai puţin de 190 de companii şi grupuri printre care se numără nu numai producăori de maşini şi de piese auto ci şi firme specializate în produse electronice implicate în dezvoltarea tehnologiilor esenţiale pentru vehiculele electrice şi pentru cele autonome.
Toyota Motor Corp. expune un model cu două locuri care va fi lansat în iarna anului 2020 şi conceptul LQ al automobilului fără şofer. Cei de la Nissan Motor Co. vin cu Nissan IMk, produs pentru a îndeplini cerinţele pieţei japoneze pentru vehicule mici, şi proiectul Nissan Ariya, un concept auto sport.
Salonul auto Tokyo (Tokyo Motor Show) are loc o dată la doi ani, în 2019, fiind programat în perioada 24 octombrie-4 noiembrie.