Ford nu comercializează, în prezent, vehicule electrice, dar a făcut echipă cu Volkswagen AG şi Amazon pentru a oferi viitorilor săi clienţi o gamă largă de opţiuni pentru încărcare, de la autostrăzi la locuinţe.
Noul FordPass Charging Network va permite utilizatorilor să fie direcţionaţi către una dintre staţiile de încărcare folosind o aplicaţie sau ecranul tactil al vehiculului.
Anul viitor, Ford va începe să vândă un SUV electric bazat pe modelul Ford Mustang.
Totodată, compania dezvoltă o versiune electrică a camionetei Ford F-150.
Reţeaua FordPass network va include peste 12.000 de locaţii cu peste 35.000 de prize pentru încărcare în SUA şi în unele zone din Canada.
Ford vrea să investească peste 11 miliarde de dolari în vehicule electrice, care ar urma să reprezinte majoritatea vânzărilor companiei până în 2022.
De asemenea, compania va cheltui 800 milioane de dolari pentru tehnologia necesară maşinilor fără şofer.
Volkswagen, care încearcă să treacă peste efectele scandalului emisiilor (Dieselgate), vede alianţa sa cu Ford ca pe o strategie pentru a-şi echilibra interesele regionale.
Cei doi producători auto vor să-şi combine forţele în domeniul vehiculelor comerciale şi camionetelor începând din 2022 şi să dezvolte în comun vehiculelor electrice şi autonome, o decizie prin care s-ar putea economisi miliarde de dolari.
Companiile Volkswagen şi Ford sunt presate să lanseze mai multe vehicule electrice în Europa, unde normele de poluare sunt înăsprite după scandalul Dieselgate, în care a fost implicat VW.