Evenimentul a dus şi la oprirea, pentru o perioadă scurtă, a zborurilor cu Airbus A220 din flota companiei.
Anchetatorii francezi au clasificat problema care a perturbat zborul Swiss la scurt timp după plecarea de pe aeroportul londonez Heathrow ca un „incident grav” care va fi anchetat de către Consiliul Naţional pentru Siguranţa Transporturilor din SUA.
Acesta a fost cel de-al treilea incident cu motorul, care a implicat aceeaşi linie aeriană şi acelaşi model de avion, în ultimele luni.
Agenţia franceză BEA a lansat un apel neobişnuit pentru 150 de voluntari de a cerceta o pădure din estul Franţei pentru o parte a motorului de la primul incident, din iulie, care a afectat un zbor Geneva – Londra.
Un al doilea incident, din septembrie, a determinat un A220 elveţian să aterizeze la Geneva, ocazie cu care au fost descoperite în carcasa motorului fragmente rupte din motor, a spus BEA.
Swiss, deţinută de Lufthansa, a declarat după incidentul de marţi că decis oprirea zborurilor flota de avioane A220 Airbus pentru o „inspecţie completă” a motoarelor.
În cursul zilei de marţi, compania a anunţat că prima aeronavă a revenit deja în operare, dar că inspecţiile au obligat-o să anuleze 100 de zboruri, afectând 10.000 de pasageri.
Se preconizează că operaţiunile vor reveni la normal începând de joi.
Incidentul de marţi a scos în evidenţă chestiuni legate de performanţelor motoarelor Geared Turbofan dezvoltate de Pratt & Whitney, o unitate a United Technologies Corp.
Un purtător de cuvânt al producătorului de motoare a declarat că recomandă verificări suplimentare pentru versiunile motorului utilizate de Airbus A220 – un motor cunoscut sub numele de PW1500G – şi un avion rival brazilian, Embraer 190/195-E2.
Un motor similar pentru familia mai mare A320neo, cel mai vândut model Airbus, nu a fost afectat.
După incidentele din iulie şi septembrie, Administraţia Federală a Aviaţiei din SUA a comandat inspecţii ale avioanelor A220 şi unele avioane Embraer, în septembrie.
Marţi, Delta Air Lines a declarat că avioanele sale A220 zburau normal.
Air Baltic a spus că urmăreşte îndeaproape ultimele recomandări ale lui Pratt, dar că a folosit o versiune diferită a motorului PW1500G.
Airbus a spus că va coopera cu Pratt & Whitney în orice anchetă.
Un total de 90 de aeronave A220, cu 110-130 de locuri, au fost livrate iniţial de Bombardier din Canada, iar mai târziu de Airbus, care a preluat anul trecut programul.
În Brazilia, Embraer (EMBR3.SA) nu a comentat. Compania foloseşte motorul PW1900G de la Pratt în versiunile mai mari ale avioanelor sale E2, cu 80-120 de locuri modernizate.