Cel mai important criteriu în achiziţia electrocasnicelor
Studiul a analizat modul în care digitalul a schimbat atitudinile şi comportamentele oamenilor faţă de cumpărături online şi offline, pe categorii de produse şi pe categorii de vârste sau generaţii şi a descoperit o ierarhizare diferită a factorilor care influenţează decizia de cumpărare pe categorii de produse precum electrocasnicele mari şi electrocasnicele mici, dar şi în funcţie de sex.
Cel mai important criteriu pentru electrocasnicele mari sunt review-urile online din partea altor cumpărători, femeile dând ceva mai mult credit acestora decât bărbaţii – 72%, respectiv 68%. Următorii factori importanţi în clasament sunt review-urile online postate de experţi, apreciate într-o măsură mai mare de femei decât de bărbaţi, site-urile generale de shopping şi compararea preţurilor sau consultarea site-urilor de reduceri. Criterii precum compararea preţurilor, informaţiile afişate la raft, opiniile apropiaţilor sau consultarea personalului de vânzări din magazine deţin procente aproximativ egale, cu o predilecţie mai mare din partea bărbaţilor către a lua în considerare informaţiile primite la raft şi interacţiunea faţă în faţă cu un specialist pentru a primi mai multe detalii (62% faţă de 57% în cazul femeilor la primului criteriu, respectiv 61% versus 55%, pentru al doilea factor).
Într-un procent mult mai mare decât în cazul femeilor, bărbaţii au încredere în site-urile retailerilor.
Ceilalţi europeni ţin cel mai mult seama atunci când vine vorba despre achiziţionare electrocasnicelor mari de sfaturile consultanţilor de vânzări din magazine, de review-uri şi de site-urile de discounturi pentru a compara preţurile.
În cazul cumpărătorilor de electrocasnice mici, primele două criterii rămân, ca şi în cazul electrocasnicelor mari, review-urile online din partea altor cumpărători sau utilizatori şi cele ale experţilor. Topul continuă cu compararea preţurilor prin consultarea site-urilor de discounturi, dar şi a celor generaliste şi informaţiile la raft. Toţi factorii sunt valorizaţi mai mult de femei decât de bărbaţi.
În cazul europenilor, primele trei criterii în top sunt review-urile online, informaţiile primite la raft şi de site-urile de discounturi pentru a compara preţurile.
Studiul GfK FutureBuy oferă o radiografie a aşteptărilor cumpărătorilor români din mediul urban, utilizatori de internet şi a modului în care mărcile pot construi relaţii puternice cu ei pe tot parcursul procesului de cumpărare în mediul online şi offline. Studiul a fost derulat în România pe un eşantion de 1.000 de respondenţi utilizatori de Internet din mediul urban, cu vârsta de minim 18 ani.