Producătorii de lapte britanici vorbesc despre o creştere „fenomenală” a cererii din partea clienţilor „millennials” (persoane cu vârste între 18 şi 34 de ani) în ultimul an, pe fondul dezbaterilor privind poluarea cu plastic.
Reprezentanţi a două companii de distribuţie de lapte, milk&more, care este naţională, şi Parker Dairies, care are acoperire locală, spun că, în 2018, au înregistrat o creştere a cererii pentru această băutură în ambalaje din sticlă şi au citat drept „catalizator” pentru acest fenomen serialul documentar narat de David Attenborough „Blue Planet II” (2017). Ambele companii spun că tinerii consumatori par doritori să plătească mai mult pentru acest serviciu, pentru a proteja mediul.
Totuşi, informaţiile despre acest subiect sunt contradictorii. Deşi s-a raportat o creştere de 25% a numărului de livrări în Marea Britanie în ultimii doi ani, compania Dairy UK a declarat pentru publicaţia Standard că nu poate confirma această cifră.
Reprezentanţii din industrie spun că livrările la domiciliu reprezintă 3% din vânzările de lapte înregistrate în Marea Britanie – aproximativ 470.000 de litri zilnic. Iar laptele în ambalaje din sticlă reprezintă 3% din totalul vândut în regat.
Paul Lough, de la Parker Dairies, spune că interesul pentru lapte în ambalaj de sticlă este unul „absolut fenomenal”. Parker Dairies, care dispune de 25 de furgonete electrice, distribuie lapte în tot estul şi vestul Londrei şi, de la începutul anului, a înregistrat 382 de clienţi noi, dintre care 95% au optat pentru ambalajele din sticlă.
„Înainte de Crăciun înregistram 30 de comenzi pe lună, acum avem 30 de comenzi pe săptămână”, a declarat Lough.
Firma a înregistrat o creştere a vânzărilor de 4% din decembrie 2018, cu o cantitate suplimentară de 850 de litri de lapte vândută săptămânal.
Sticlele folosite la ambalarea laptelui pot fi refolosite de până la 25 de ori înainte de a fi reciclate în ambalaje noi.
Lough atribuie noul interes pentru ambalaje din sticlă „regenerării” cartierului începând cu Jocurile Olimpice de la Londra din 2012. Oamenii sunt mai conştienţi în ceea ce priveşte poluarea mediului, astfel încât cer ambalaje din sticlă.
Lough mai spune şi că această clientelă tânără câştigată i-a făcut să se gândească la o nouă linie de produse, precum pâine cu maia şi produse cu miere.
Lăptarul Ian Beardwell, de la firma Hanworth Dairy, care se ocupă de livrarea laptelui la domiciliu de 27 de ani, a vorbit despre influenţa serialului documentar „Blue Planet” asupra interesului crescut pentru ambalajele din sticlă.
„Obişnuiam să fac 550 de livrări înainte, iar, în ultimele patru săptămâni, am înregistrat o creştere a cererii cu 35 – 40 de comenzi, 90% dintre acestea fiind pentru ambalaje din sticlă”, a povestit acesta.
De cealaltă parte, compania milk&more – care a fost cumpărată în 2016 de gigantul Müller, de la Dairy Crest – a înregistrat 2.500 de clienţi noi numai în ultima lună, iar 90% din aceştia vor să cumpere lapte în ambalaje din sticlă.
Patrick Müller, manager al milk&more, spune că „ambalajul din sticlă este un produs incitant şi are viitor”. „Credem că tradiţia de a fi lăptar este asociată cu câteva elemente fantastice care sunt relevante acum. Lăptarii sunt o prezenţă serioasă în ceea ce priveşte livrările de dinainte de micul dejun, oferă o gamă de produse incitante, inclusiv locale, şi pot fi parte din comunitate. Trebuie să îi facem, însă, relevanţi pentru consumatorul modern”, a spus acesta
Managerul a explicat că noii clienţi au o vârstă medie de 35 de ani şi provin din familii tinere cu venituri duble, cărora le pasă de comunitatea şi de produsele locale. Ambalajele din sticlă le reamintesc de copilărie şi, în plus, vor să micşoreze cantitatea de deşeuri din plastic.