În timp ce mii de maşini rulează, în fiecare zi, pe liniile de producţie la sediul Volkswagen, un grup de măcelari germani se agită în jurul unei mese, la prânz, pentru a inspecta, mirosi şi degusta cu grijă un produs diferit: cârnaţii currywurst.
Currywurst – în esenţă, un bratwurst la grătar într-un amestec de ketchup şi pulbere de curry – este unul dintre cele mai populare alimente din Germania, mai ales la cantinele Volkswagen din nordul oraşului german Wolfsburg.
Având 70 milioane de metri pătraţi, fabrica Wolfsburg este cea mai mare fabrică din lume, cu 60.000 de angajaţi, atât de mulţi încât într-o măcelărie internă se produc, anual, 6,7 milioane de cârnaţi currywurst marca Volkswagen. 40% dintre aceşti cârnaţi – 2,5 milioane în 2018 – se consumă doar la fabricile germane Volkswagen.
La fabrica din Wolfsburg, aceşti cârnaţi – împreună cu un sos currywurst marca Volkswagen – sunt serviţi pentru micul-dejun, prânz şi cină la zeci de restaurante şi cantine.
Dar, de când măcelarul intern al companiei a început să producă currywurst-ul, în 1973, folosind o reţetă secretă, acest produs a devenit atât de popular, încât marea majoritate este vândută, în prezent, în supermarket-urile importante şi în gospodăriile din toată ţara. Un pachet de cinci cârnaţi şi o sticlă de ketchup condimentat Volkswagen costă în jur de 10 dolari.
Cârnaţii au o lungime de aproximativ 5 sau 10 cm, „şi, dacă i-aţi aduna pe toţi, aţi avea un şir care se va întinde de la Wolfsburg până la Barcelona”, spune purtătorul de cuvânt al Volkswagen, Torsten Cramm, conform sursei citate.