Specialiştii recomandă comunicarea cu cei mici încă de la o vârstă fragedă, când sunt bebeluşi, pentru a le ajuta creierele să se dezvolte armonios.
În anii ’90 s-a descoperit ceva îngrijorător în ceea ce priveşte modul de însuşire a limbajului de către copii.
Cercetătorii Betty Hart şi Todd Risley au realizat un studiu referitor la impactul pe care îl are limbajul asupra unui copil: au mers în casele mai multor familii, care făceau parte din categorii sociale diferite, şi au petrecut o oră pe lună. Observaţia s-a desfăşurat pe o perioadă de doi ani.
În urma analizării datelor strânse în intervalul de timp menţionat mai sus, cei doi au descoperit faptul că un copil dintr-o familie cu o situaţie financiară slabă aude o treime din cuvintele pe care le aude un copil crescut într-o familie cu o situaţie financiară mai bună.
Astfel, până la vârsta de 4 ani, diferenţa dintre cei doi copii ar fi de 30 de milioane de cuvinte.
Totuşi, studiul nu a fost unul atât de extins pentru a afirma cu certitudinea generalitatea rezultatelor.
În prezent, neurologii au condiţiile necesare pentru a studia modul în care creierul copilului reacţionează încă de la o vârstă fragedă la expunerea la limbaj.
O echipă de cercetători, condusă de Rachel Romeo, neurolog la Spitalul pentru Copii din Boston, a realizat un studiu în care s-a constat că, într-adevăr, interacţiunile conversaţionale ajută la dezvoltarea creierului.
Citeşte continuarea pe Gândul!