Seria Creatable World a fost promovată prin mesajul: „O linie de păpuşi pentru toţi, proiectată să ţină departe etichetele”.
Potrivit companiei americane, păpuşa poate fi fată, băiat, non-binară sau poate reprezenta ambele genuri.
Compania Mattel speră că păpuşa va elimina stereotipurile privind jucăriile pentru copii, fiind proiectată astfel încât să nu trădeze caracteristici specifice unui gen.
Fiecărei păpuşi din seria Creatable World îi pot fi adăugate accesorii şi articole vestimentare diverse, precum peruci, hanorace şi tricouri.
Astfel, păpuşile din seria Creatable World au trăsături neutre pentru a le permite copiilor să le atribuie o anumită identitate şi să îşi poată transpună propria imagine în ele.
Înainte de a lansa jucăria, Mattel a testat-o pe 250 de familii din şapte state, inclusiv pe 15 copii care au fost identificaţi drept transsexuali.
„Au fost câţiva copii care ne-au spus că le displace Crăciunul pentru că ştiu că găsesc sub brad jucării nepotrivite pentru ei. Asta este prima păpuşă pe care o pot găsi sub brad şi pot realiza că e pentru ei, pentru că este potrivită pentru oricine”, a declarat Monica Dreger, reprezentantă a companiei.
În ultimii ani, păpuşa Barbie a fost supusă de mai multe ori unor transformări experimentale care au avut scopul de a încerca să găsească un public mai larg. La începutul anului, Mattel a lansat variante ale păbuşii cu părul împletit afro, cu forme mai pline şi cu dizabilităţi. O variantă a păpuşii a fost pusă în vânzare cu un scaun cu rotile, alta cu o proteză de picior. Compania a încheiat parteneriate şi cu diferite case de modă precum Christian Dior, Givenchy, Vera Wang, Ralph Lauren şi Oscar de la Renta, pentru a crea păpuşi speciale.