Un studiu recent, finanţat de către Uber şi Lyft, are o turnură neaşteptată anunţând că, contrar opiniilor proprietarilor sau a utilizatorilor, aplicaţiile de rideharing contribuie în mod negativ la traficul urban, notează Futurism.
Cele două companii au angajat firma de consultanţă Fehr & Peers pentru a compara informaţiile legate de traficul vehiculelor care sunt folosite în sistemul de ridesharing cu cele ale traficului obişnuit. Studiul a fost efectuat în şase oraşe mari din SUA, respectiv Boston, Chicago, Los Angeles, San Francisco, Seattle şi Washington.
Rezultatele arată că deşi automobilele folosite de către aplicaţiile de ridesharing sunt considerabil mult mai puţine decât cele folosite pentru transportul individual sau public, primele tind să fie responsabile pentru o parte mai importantă a problemelor din trafic. În centrele urbane foarte mari din SUA, Uber şi Lyft reprezintă între 7 şi 14% din trafic, în timp ce în oraşele mai mici 1-3%.
În mod ironic, studiul a arătat că în ciuda proporţiei mici pe care o reprezintă din trafic, ridesharingul este respnsabil pentru un număr aproape dublu de probleme faţă de alte studii pe care cele două companii încearcă să le discrediteze.
Cei care au realizat acest studiu nu au luat în considerare implicaţiile dispariţiei bruşte a aplicaţiilor de ridesharing.
Citeşte şi:
Compania Uber ar putea fi obligată să adopte mai repede vehiculele electrice