”Ridesharing” spaţial. SpaceX dezvoltă un program prin care companiile spaţiale mai mici vor putea să împartă costul lansărilor
De curând, SpaceX a anunţat că a lansat SmallSat Rideshare Program, o inţiativă care îşi propune să reducă costurile pe care le suportă companiile care produc şi operează sateliţi în cazul lansărilor spaţiale, notează Futurism.
În prezent, companiile mici sunt nevoite să îşi rezerve spaţiu la bordul navetelor care au deja o încărcătură primară pentru a-şi duce sateliţii pe orbită. În această situaţie, compania care are încărcătura principală fiind cea care suportă mare parte din costurile lansării. Problema pe care acest sistem o creează este că companiile mici sunt nevoite să îşi adapteze programele după cel al companiilor mari. Asta însemnând că, în cazul în care companiile mari decid întârzierea lansării, companiile mici nu au un cuvânt de spus.
În cadrul SmallSat Rideshare Program, SpaceX va realiza o programare a lansărilor, în aceste condiţii, operatorii mai mici având posibilitatea de a-şi alege o dată a lansării care să le permită să îşi creeze un program în conformitate cu resursele şi nevoile propii. O altă veste bună a acestui sistem de „ridesharing” spaţial este că, în cazul unei amânări a lansării, SpaceX va folosi fondurile pe care companiile deja le-au achitat către eforturile următoarei lansări.
În ceea ce priveşte costurile acestui program, SpaceX a anunţat că va percepe o taxă de 2,25 milioane de dolari pentru o încărcătură de 150 de kilograme şi 4,5 milioane pentru o încărcătură de 300 de kilograme. Aceste preţuri pot părea mari, dar în comparaţie cu cumpărarea întregului spaţiu de pe o rachetă a SpaceX, de 57 de milioane de dolari, par a fi o afacere foarte bună.
Citeşte şi:
SpaceX a lucrat în secret la încă o bază pentru navete spaţiale
Un oficial NASA este de părere că şansele SpaceX de a ajunge pe Lună sunt foarte mici
Directorul Roscosmos declară că nu ar apela niciodată la serviciile SpaceX