FAA a declarat că până la 148 de elemente ale aeronavelor care au fost fabricate de un furnizor Boeing sunt afectate, echipând 179 MAX si 133 aeronave NG din întreaga lume. Este vorba de panouri mobile care se extind de-a lungul frontului aripii în timpul decolărilor şi aterizărilor pentru a asigura o portanţă suplimentară. Elementele în cauză ghidează lamele şi sunt construite în aripă, mai informează Reuters.
Modelul 737 MAX, cu cel mai bine vândut avion, este menţinut la sol din martie, la nivel mondial, în urma unui accident cu un aparat al companiei Ethiopian Airlines, şi după un dezastru asemănător cu un aparat de zbor al companiei Lion Air, în luna octombrie. În cele două accidente au pierit 346 de persoane. Boeing nu a actualizat încă software-ul la FAA, fiind încă preocupat să obţină aprobările necesare pentru a permite decolarea avioanelor 737 MAX.
Boeing, cel mai mare producator de avioane din lume, a declarat că a identificat 20 de avioane 737 MAX suspecte că ar avea piese defecte si că vor verifica aceleaşi piese şi la alte 159 de avioane.
Boeing a declarat că a identificat 21 de aparate 737 NG care ar putea avea componente defecte şi sfătuieşte companiile aeriene să verifice alte 112 aparate NG. NG este a treia generaţie 737, pe care compania a început să o construiască în 1997.
Părţile afectate ceda înainte de vreme sau pot apărea fisuri rezultate din procesul necorespunzător de fabricare, a precizat FAA.